واشنگتن: اشرف غنی دیگر در افغانستان جایگاهی ندارد

© Depositphotos.com / Teamtimeواشنگتن: اشرف غنی دیگر در افغانستان جایگاهی ندارد
واشنگتن: اشرف غنی دیگر در افغانستان جایگاهی ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
امریکا در واکنش به اظهارات اشرف غنی رئیس‌جمهور برکنار شده افغانستان مبنی بر بازگشت به کشورش گفت که غنی دیگر در افغانستان جایگاهی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه امریکا به خبرنگاران گفت که گزارش هایی مبنی بر ورود غنی به امارات متحده عربی دیده است همینطور است.

غنی در پیامی ویدیویی که روز چهارشنبه از امارات منتشر شد، وعده داد که پس از فرار به افغانستان باز می‌گردد تا «به مبارزه خود برای حقوق و ارزش های مردم ادامه دهد».

غنی: من مجبور ساخته شدم که فرار کنم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
غنی: من مجبور ساخته شدم که فرار کنم

اشرف غنی گفت: من به نیروهای امنیتی ما افتخار می‌کنم، آنها شکست نخورده اند، ما در جبهه سیاسی شکست خورده ایم. این شکست رهبری دولت، رهبری طالبان و جامعه بین‌المللی بود. این شکست روند صلح بود.

غنی مدعی شد: می خواستم قدرت را به طالبان منتقل کنم. اما برخلاف میلم از افغانستان اخراج شدم.

امریکا در حال تخلیه شهروندان خود و افغانانی که به دنبال پناهندگی از افغانستان هستند، فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای کابل را در کنترول خود دارد. یک مقام ارشد دولت بایدن روز سه شنبه گفت طالبان به ایالات متحده اطمینان داده است که مانع سفر امن افغان ها و امریکایی هایی که قصد فرار دارند، نخواهد شد. اما شرمن گفت که در حالی که این تعهد تا حد زیادی برای اتباع امریکایی تأیید شده است، به نظر می رسد گروه تندرو تعهد خود را در قبال افغان ها نقض کرده است.

وی گفت: ما گزارش هایی را مشاهده کرده ایم که نشان می دهد طالبان برخلاف اظهارات علنی خود و تعهدات خود در قبال دولت ما، افغان هایی را که مایل به خروج از کشور هستند از ورود به فرودگاه منع می کنند. تیم ما در دوحه، و شرکای نظامی ما در کابل، مستقیماً با طالبان درگیر هستند تا روشن کنند که ما انتظار داریم آنها به همه شهروندان امریکایی، همه اتباع کشورهای ثالث و تمام افغانانی که مایل به ترک هستند اجازه دهند با خیال راحت و بدون مزاحمت کشور را ترک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала