اسرار منابع پولی طالبان افشا شد

© Fotolia / ElenaRاسرار منابع پولی طالبان افشا شد
اسرار منابع پولی طالبان افشا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
CGTN اسرار این که طالبان از کجا پول بدست می آورند، افشا کرد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک،CGTN خبر داده است که منابع اصلی عایدات طالبان، قاچاق مواد مخدر، باجگیری، معدن، جمع آوری مالیات و کمک های مالی است. آنطور که کانال تلویزیونی گزارش می دهد ، عایدات سالانه این جنبش ممکن است به 1.6 میلیارد برسد. همزمان، طالبان عمدتا پول را برای معاش، سلاح و آموزش هزینه می کنند.

 
غارت عایدات شرکت برشنا توسط طالبان
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
غارت عایدات شرکت برشنا توسط طالبان

برآورد عایدات سالانه آنها از 300 میلیون دالر تا 1.6 میلیارد دالر است. برای مقایسه، بودجه دولت افغانستان در سال  2020 در حدود 5.5 میلیارد دالر بود. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، از سال 2018 تا ، طالبان احتمالاً بیش از 400 میلیون دالر درآمد داشته است. به

افغانستان منبع 84 فیصد از عموم عرضه تریاک در جهان است. سود معادن طالبان را در سال 2020 حدود 464 میلیون دالر به ارمغان آورد.

عایدات باج گیری سالانه 160 میلیون دالر دیگر به همراه دارد. رانندگان در جاده های تحت کنترل طالبان نیز مالیه می پردازند. صاحبان مغازه ها مجبورند مالیات را مستقیماً به طالبان بپردازند. دهقانان علاوه بر مالیات املاک 2.5 درصد ، 10 درصد مالیات از محصولات خود به طالبان می پردازند.

طالبان می توانند شرایط واردات را برای کالاهایی که وارد کشور می شوند وضع کنند. عمده هزینه های طالبان به حقوق، سلاح و آموزش می رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала