دلیل اصلی سقوط کابل، فرار غنی است

© Photo / ARGدلیل اصلی سقوط کابل، فرار غنی است
دلیل اصلی سقوط کابل، فرار غنی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
مشاور پیشین وزیر دفاع افغانستان گفته است که غنی روند صلح را برای ماندن در قدرت، داغدار کرد.

یکی از مشاورین پیشین وزارت دفاع افغانستان، در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک، اظهار داشت که رئیس جمهور پیشن، برای ماندن در قدرت، روند مذاکرات بین‌الاافغانی را به بن‌بست مواجع ساخت.
این مشاور که نخواست از نام برده شود، گفت: یگانه دلیل سقوط کابل، فرار غنی است." او گفت که طالبان از وقت اعلام کرده بودند که داخل کابل نخواهند شد.

پنجشیر می‌تواند دوباره به مرکز مقاومت علیه طالبان تبدیل شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
پنجشیر می‌تواند دوباره به مرکز مقاومت علیه طالبان تبدیل شود

به گفته وی، غنی خط خود را تا آخرین مرحله به گپ خود پایبند بود که منجر به موفقیت نظامی طالبان شد: "غنی تا آخرین لحظه خط خود را حفظ کرد، مقاومت کرد و روند صلح را خراب کرد تا در قدرت بماند. از آنجا که چاره ای نداشت، فرار کرد و خلاء قدرت ایجاد کرد. و این قبلاً منجر به موفقیت نظامی طالبان شده و روند صلح را باطل کرده است. شکی نیست که یک بازی پشت صحنه وجود داشت. اما برای حل آن زمان می‌برد."
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد کشور دیگری را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала