پنجشیر می‌تواند دوباره به مرکز مقاومت علیه طالبان تبدیل شود

© Photo / M.Sپنجشیر می‌تواند دوباره به مرکز مقاومت علیه طالبان تبدیل شود
پنجشیر می‌تواند دوباره به مرکز مقاومت علیه طالبان تبدیل شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
مشاور وزیر دفاع پیشین افغانستان، گفته است که اگر طالبان تن به یک همه‌شمول ندهند، مقاومت علیه شان شروع خواهد شد.

یکی از مشاوران وزیر دفاع افغانستان، در گفتگو با اسپوتنیک، می‌گوید که ایستادگی مردم شمالی علیه طالبان بستگی به رفتار طالبان دارد، اگر این گروه از قدرت استفاده نکرده و به یک حکومت ائتلافی تن دهند، مقاومتی وجود نخواهد.
او گفت: "اگر طالبان قدرت را در انحصار خود قرار ندهند و شرایط را برای یک دولت ائتلافی که توسط همه احزاب به رسمیت شناخته شود، ایجاد کنند، نیازی به جنگ نخواهد بود. در غیر این صورت، اگر طالبان برخلاف میل مردم، همسایگان افغانستان و جامعه جهانی عمل کنند، تمام قدرت را در دست خود بگیرن ، بی رحمانه رفتار کنند، مقاومت و جنگ آغاز می شود. و مرکز مقاومت مانند گذشته از پنجشیر خواهد بود."

  خیزش های مردمی «مقاومت دوم» در پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
خیزش های مردمی «مقاومت دوم» در پنجشیر

این مشاور وزیر دفاع پیشین افغانستان خاطر نشان کرد: هنگامیکه شهید احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور مان، مقاومت را آغاز کرد، شرایط دشوارتر بود. حمایت جامعه جهانی کمتر بود، اما حالا اوضاع فرق دارد. اگر طالبان با اقدامات خود مردم را مجبور به جنگ کنند، آنها می‌جنگند و از آزادی خود دفاع می‌کنند.
این درحالیست که احمد مسعود، پسر قهرمان ملی افغانستان، از آغاز مقاومت علیه گروه طالبان خبر داد و با اشاره به مقاومت پدرش در برابر طالبان بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی گفته است که راه پدرش را دنبال می‌کند.
وی گفته که علیه طالبان مقاومت می‌کند و که برای مقابله با طالبان، ذخایر سلاح و مهماتی در پنجشیر وجود دارد که از زمان حیات پدرش در آنجا ذخیره شده بود، زیرا به گفته وی، انتظار آمدن چنین روزی را داشت.
مسعود در این مقاله همچنین تاکید کرده است که ولایت پنجشیر "آخرین سنگر آزادی افغانستان" است و گفته که همراه با همرزمان اش از این ولایت دفاع خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала