سربازان مزدور اوکراینی در افغانستان «تیپ سوم» محسوب می‌ شدند

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر سربازان مزدور اوکراینی در افغانستان «تیپ سوم» محسوب می‌ شدند
 سربازان مزدور اوکراینی در افغانستان «تیپ سوم» محسوب می‌ شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
یکی از سربازان مزدور در افغانستان می‌گوید که اوکراینی خطرناک‌ترین ماموریت‌ها را در این کشور انجام می‌دادند.

به گزارش اسپوتنیک، این سرباز مزدور سابق در مصاحبه با Strana.ua گفت: برای امریکایی‌ها و نیروهای مسلح خصوصی، متخصصان نظمی ما حتی تیپ دوم هم نبودند، بلکه تیپ سوم محسوب می‌شدند. ما در جاهای کار کردیم که حتی امریکایی‌های لاتین تبار کار نمی‌کردند. خطرناک‌ترین ماموریت‌ها را در افغانستان انجام دادیم.

ما در مورد پاکسازی ماین، حملات خرابکارانه، پوشش عقب نشینی کماندوهای امریکایی، اسکورت حمل و نقل در مناطق که نه توسط امریکایی و نه توسط نیروهای افغان کنترل می‌شد، صحبت می‌کنیم.

سرباز می‌گوید: میزان مرگ و میز در چنین ماموریت‌هایی بالا است.

وی همچنان در مورد معاش که متخصصان غربی و اوکراینی دریافت می‌کردند، گفت: آنها (غربی‌ها) تا 20 هزار دالر در ماه، اوکراینی‌ها از 5 تا 10 هزار دالر دریافت می‌کردند.

مزدوران معمولاً توسط شرکت‌های اوکراینی برای مشتریان نهایی که توسط شرکت‌های نظامی خصوصی (PMC) بزرگ غربی نمایندگی می‌شود، استخدام می‌شوند.

براساس گزارش‌ رسانه‌ها، پس از خروج نیروهای امریکایی، ده‌ها نفر در پایگاه نظامی امریکا در کابل باقی مانده اند که شامل 12 شهروند اوکراینی و همچنان گرجستانی، رومانیایی و بلغاریایی هستند. به گفته دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، این اوکراینی‌ها پرسنل نظامی سابق هستند که به صورت فردی تحت یک قرارداد بین‌المللی با یک شرکت پیمانکار فرعی سازمان ملل در افغانستان حضور دارند. وی وعده داد که همه آنها به خانه‌هایشان برگردانده می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала