به قدرت رسیدن طالبان در کابل واقعیت عینی است

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخاروا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخاروا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
زاخارووا: به قدرت رسیدن طالبان در کابل واقعیتی است که باید به آن توجه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، روز پنجشنبه این مطلب را در یک نشست خبری اعلام کرده گفت که به قدرت رسیدن طالبان در کابل واقعیتی است که جامعه جهانی باید با آن حساب کند.

 سفیر افغانستان در تاجیکستان: امرالله صالح رئیس جمهور ماست  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
سفیر افغانستان در تاجیکستان: امرالله صالح رئیس جمهور ماست

وی گفت: "دستیابی طالبان به قدرت در کابل یک واقعیت است که البته جامعه جهانی هنگام ایجاد روابط بیشتر با افغانستان باید به آن توجه کند."

دیپلمات ادامه داد: "رئیس جمهور خارج از کشور [اشرف] غنی، که اخیراً در امارات کشف شد، مسؤل آنچه اتفاق افتاده می باشد. "

زاخارووا افزود که طالبان به طور فعال در برقراری نظم مشغول هستند و نسبت به گفتگو با رهبران سیاسی تأثیرگذار افغانستان نگرشی نشان می دهند.

شبه نظامیان جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) در 15 اوگست بدون جنگ وارد کابل شدند و ظرف چند ساعت کنترل کامل را بر پایتخت افغانستان به دست آوردند. رئیس جمهور غنی گفت که برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می کند. امرالله صالح معاون رئیس جمهور گفت که در غیاب رئیس دولت ، وی طبق قانون اساسی سرپرست موقت کشور می شود و خواستار مقاومت مسلحانه در برابر طالبان شد. کشورهای غربی شهروندان و کارکنان سفارت خود را تخلیه می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала