امریکا تلاش دارد تا سلاح‌های امریکایی که به دست طالبان افتاده را محاسبه کند

© AP Photo / Rahmat Gulامریکا تلاش دارد تا سلاح‌های امریکایی که به دست طالبان افتاده را محاسبه کند
امریکا تلاش دارد تا سلاح‌های امریکایی که به دست طالبان افتاده را محاسبه کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
عضو شوید
مقامات امریکایی تلاش می کنند تا تعداد سلاح و تجهیزات نظامی این کشور که به دست طالبان افتاده را محاسبه کنند.

به گزارش اسپوتنیک، جک سلیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا، در برنامه زنده تلویزیون سی بی اس، اظهار داشته است که این تعداد تجهیزات به نیروهای امنیتی افغان کمک شده بود.

سرپرست وزارت داخله: طالبان تلاش دارند تجهیزات جنگی دولت را به پاکستان ببرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
سرپرست وزارت داخله: طالبان تلاش دارند تجهیزات جنگی دولت را به پاکستان ببرند

سلیوان گفت: "طالبان به ارزش میلیاردها دالر تجهیزات از جمله بالگردهای «بلک هاوک» را ضبط کرده اند." وی افزود که وزارت دفاع بالای تمام موارد کار میکند.
مشاور امنیت ملی امریکا علاوه کرد: "تصمیمات دشواری است که رئیس جمهور امریکا باید در جنگی که ما از متحدان و شرکای خود حمایت می کنیم، اتخاذ کند. ارتش افغانستان درخواست کمک کرد، رئیس جمهور یک گزینه داشت که بگوید: نخیر، اما او این کار را نکرد و در مقابل تصمیم بگیرد به نیروهای افغان کمک کنند تا به دست طالبان نه افتند و علیه آنها بجنگند. رئیس جمهور یکی را انتخاب کرد که به نظر او بیشتر از همه با منافع کشور ما مطابقت داشت، به همین دلیل ما در وضعیت امروزی قرار گرفتیم"
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала