امپراتوری امریکا در افغانستان فرو می پاشد

© AFP 2023 / WAKIL KOHSARامپراتوری امریکا در افغانستان فرو می پاشد
امپراتوری امریکا در افغانستان فرو می پاشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
عضو شوید
یک روزنامه نگار انگلیس بر این باور است، که قدرت گرفتن طالبان در افغانستان گواهی بر فروپاشی امپراتوری امریکا است. 
امریکا با رئیس جمهور فراری افغانستان در ارتباط نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
امریکا با رئیس جمهور فراری افغانستان در ارتباط نیست

به گزارش اسپوتنیک، تلگراف نشریه بریتانیایی در مقاله ای به نقل از سخنان الکساندر هیث دیدگاه او را درباره بحران در افغانستان و نقش ایالات متحده امریکا و آنچه که اتفاق افتاده است، منتشر کرد. 

الکساندر هیث روزنامه نگار انگلیسی بر این باور است، که قدرت گرفتن سریع طالبان در افغانستان (گروه طالبان یک سازمان تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه) گواهی بر فروپاشی امپراتوری امریکا است.

وی درباره بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان و بحران متعاقب آن در جمهوری اسلامی با شک و تردید اظهار داشت و گفت: "واشنگتن وضعیت را درک نمی کند، حتی قادر به اداره کشور خود نیز نیست. همه جهان شاهد تأیید صریح این امر در افغانستان بودند".

به عنوان استدلال این روزنامه نگار، نمونه هایی از دیگر مبارزات نظامی امریکا در خاورمیانه و آسیا را ذکر می کند: "فروپاشی امپراتوری امریکا با شکست مداخلات غرب در کشورهای شرق و آسیا، نیروهای امریکایی در وضعیت هرج و مرج قرار دارند".

پیشتر نیویورک تایمز گزارش داده بود، که تندروها جستجوی کسانی را که به ارتش امریکا و انگلیس کمک کرده اند، افزایش داده اند. به نوشته این روزنامه، ستیزه جویان لیست افرادی را دارند که "برای بازجویی و مجازات" به دنبال آنها هستند. خاطرنشان می شود، که طالبان بستگان افراد تحت تعقیب را تهدید می کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала