ایالات متحده از یورش احتمالی داعش در افغانستان می ترسد

© Flickr / Global Panoramaایالات متحده از یورش احتمالی داعش در افغانستان می ترسد
ایالات متحده از یورش احتمالی داعش در افغانستان می ترسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
عضو شوید
ایالات متحده از یورش های احتمالی به خاک افغانستان، از جمله از سوی «دولت اسلامی» نگران است.
امریکا تلاش دارد تا سلاح‌های امریکایی که به دست طالبان افتاده را محاسبه کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
امریکا تلاش دارد تا سلاح‌های امریکایی که به دست طالبان افتاده را محاسبه کند

به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان دستیار رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در امور امنیت ملی امریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت: ایالات متحده امریکا از یورش های احتمالی به خاک افغانستان از آن میان از سوی «داعش» نگران است. 

به گفته وی، مقامات امریکایی انتظار دارند تمام شهروندان امریکایی را که وارد فرودگاه کابل می شوند از افغانستان خارج کنند ، اما خطر حمله همچنان وجود دارد.
سالیوان گفت: "یکی از شرایط اضطراری احتمالی، که ما بیشترین توجه را به آن می کنیم، این است که هنوز خطر حمله تروریستی داعش-خراسان ، که دشمنان قسم خورده طالبان هستند، وجود دارد".

به گفته وی، دولت آمریکا تمام تلاش خود را برای "کاهش خطرات" و خروج بیشتر افراد ممکن از افغانستان با هواپیما انجام خواهد داد.

پیش از این، سالیوان تأیید کرده بود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد تمدید زمان خروج شهروندان آمریکایی از افغانستان را ندارد. وی امیدوار است، که ارتش ایالات متحده فرصت داشته باشد تا حداکثر تا 31 آگوست عملیات بیرون کردن شهروندان امریکا و همکاران افغانستانی را تکمیل کند.

یادآوری می کنیم، که در 15 اگوست ، شبه نظامیان گروه طالبان در روسیه ممنوع شده وارد کابل شدند و کنترل کامل خود را بر خاک افغانستان اعلام کردند. آنها اطمینان دادند که به زودی امارت اسلامی را در خاک افغانستان تصویب کرده و حاکمیت قوانین شرع را اعلام می کنند. مدیریت موقت کشور توسط یک شورای انتقالی به عهده گرفته شد که باید از انتقال رهبری به طالبان اطمینان حاصل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала