فیسبوک مشاهده لیست دوستان برای حساب‌ها در افغانستان را غیرفعال کرد

© REUTERS / Dado Ruvicفیسبوک مشاهده لیست دوستان برای حساب‌ها در افغانستان را غیرفعال کرد
فیسبوک مشاهده لیست دوستان برای حساب‌ها در افغانستان را غیرفعال کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
عضو شوید
فیسبوک به منظور محافظت از کاربران محلی در برابر آزار و اذیت احتمالی طالبان به طور موقت امکان مشاهده لیست دوستان برای حساب های افغانستان را غیرفعال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ناتانیل گلیچر رییس سیاست امنیت سایبری در فیس بوک در این باره سخن گفته است.
به گفته گلیچر، این نوآوری نتایج یک هفته کار تیم های فیس بوک برای بهبود امنیت داده های شخصی مشترکین از افغانستان بود ، جایی که طالبان به قدرت رسیدند.

گروه طالبان به گوینده تلویزیون ملی اجازه ادامه کار ندادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
گروه طالبان به گوینده تلویزیون ملی اجازه ادامه کار ندادند

او در برگه توییتر خود نوشته است: ما به طور موقت امکان مشاهده و جستجوی لیست دوستان برای حساب های فیس بوک در افغانستان را حذف کرده ایم تا به مردم کمک کنیم در برابر آزار و اذیت محافظت شود.
وی خطاب به مردم گفته است که که اگر خارج از افغانستان هستید و دوستانی در این کشور دارید، می توانید با محکم کردن تنظیمات دید خود از آنها محافظت کنید.
فیسبوک قبلاً طالبان را از استفاده منع کرد و گفت که مقالات و ترویج آنها را حذف خواهد کرد.
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала