Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

شاه کلید انتقال امباپه در قطر؛ تمیم بن حمد اجازه خروج می‌دهد؟

© AFP 2023 / STRINGERTamim bin Hamad Al-Thani
Tamim bin Hamad Al-Thani - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
عضو شوید
تمیم بن حمد آل ثانی مالک اصلی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، مرد کلیدی در عملیات انتقال کیلیان امباپه است، آیا او اجازه خواهد داد؟

به گزارش اسپوتنیک؛ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر از سال 2013 مالک پاری‌سن‌ژرمن است که برای گسترس قدرت‌اش در مقابل امارات در سراسر جهان، روی این باشگاه سرمایه گذاری کرده است.

حالا او و فلورنتینو پرز دو نفر کلیدی عملیات امباپه هستند. اولی مالک PSG است که می‌خواهد در آخرین سال قراردادش بازیکن فرانسوی را به هر قیمتی حفظ کند. دومی سعی می‌کند برای رئال مادرید به امضای قراردادی برسد که طرفدارانش در انتظار آن هستند، با این امید که کیلیان پادشاه بعدی فوتبال جهان شود. برای این منظور، مادرید باید بتواند امیر قطر را در مذاکره‌ای که مستقیماً با رئیس رئال انجام می‌دهد، متقاعد کند. بدون واسطه، زیرا آینده امباپه برای تمیم بن حمد آل ثانی که یک امر دولتی است، بسیار ارزشمند و مهم است.

 Kylian Mbappe - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
سکوت پوچتینو شکست: "امباپه می‌ماند"

امیر قطر از ماه جون سال 2013 یعنی در سن 41 سالگی تا کنون نشان داده که مذاکره کننده‌ای سختی است، همانطور که از زمان به دست آوردن مالکیت PSG در 2012 نشان داد. از آن زمان، که از هیچ چیزی در باشگاه فرانسوی دریغ نکرد و بازار با اجرای ناصر الخلیفی که دستورات مالک قطری را پیش می‌برد با پی‌اس‌جی در تمام "جنگ‌هایی" که در یک دهه گذشته در آن شرکت داشته پیروز شده است. ضربه بزرگ او جذب نیمار از بارسلونا با 222 میلیون یورو (بزرگترین انتقال در تاریخ فوتبال جهان) بود و او همچنین با وجود رقابت مادرید در سال 2017 پس از پرداخت 180 میلیونی به موناکو، امباپه را به دست آورد. آخرین بازدیدهای او خریدهای بدون هزینه لئو مسی و سرخیو راموس کاپیتان سابق بارسا و مادرید از بازاری است که باشگاه پاریسی بار دیگر قدرت مالی خود را تحمیل کرده است.

ورزش همیشه یکی از اولویت‌های تمیم بن حمد آل ثانی بوده، که در سال 2005 سرمایه گذاری ورزشی قطر را وابسته به صندوق سرمایه گذاری دولتی تأسیس کرد و رویدادهای مختلف بین المللی ورزشی را در قطر تبلیغ نمود که در سازماندهی جام جهانی 2022 به اوج خود می‌رسد.

امیر قطر چهارمین پسر حمد بن خلیفه، سلف‌اش در تاج و تخت بود که پس از استعفای یکی از برادرانش به آن ملحق شد. این رئیس یک دولت است که بر اساس رژیم سلطنت مطلق سازماندهی شده و قدرت اجرایی و قانونگذاری را در کشوری متمرکز می‌کند که در آن احزاب سیاسی وجود ندارد. تمیم بن حمد آل ثانی قبل از بازگشت به قطر به عنوان ولیعهد در سال 2003 به صورت علمی و نظامی در انگلستان آموزش دید، تا یک دهه بعد از کناره گیری از پدرش و استعفای برادرش جاسم، به تخت پادشاهی برسد. امیر کنونی قطر دارای سه زن و دوازده فرزند است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала