طیاره نظامی قزاقستان 42 نفر را از افغانستان به آلماآتا منتقل کرد

© Photo / Ministry of Defence of the Czech Republicطیاره CASA C-295MW
طیاره CASA C-295MW - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
عضو شوید
قوای هوائی قزاقستان روز چهارشنبه 42 مسافر را از افغانستان به آلما آتا منتقل کرد که شامل 14 شهروند قرقیزستان ، یک روسی و یک شهروند لیتوانی بود.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع قزاقستان خبر داده است که امروز ساعت 17.00 طیاره ترانسپورتی نظامی C-295 قوای هوایی جمهوری قزاقستان با 42 مسافر از افغانستان راحت در آلماتی فرود آمد. 25 شهروند جمهوری قزاقستان- از جمله 15 بزرگسال وارد قزاقستان شدند. و 10 کودک و همچنین کارکنان سفارت قزاقستان بودند".

بیانیه وزارت امور خارجه قزاقستان درباره وضعیت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
بیانیه وزارت امور خارجه قزاقستان درباره وضعیت افغانستان

علاوه بر این ، 14 شهروند قرقیزستان طبق درخواست طرف قرقیزستان توسط این هیئت تخلیه شدند. "به مثابه یک عملیات بشردوستانه، این هواپیما همچنین یک شهروند روسی و یک شهروند لیتوانیایی را نیز از کابل خارج کرد، که از سفارت جمهوری قزاقستان درخواست کمک نموده بودند."

اوضاع افغانستان به ویژه در هفته های اخیر وخیم تر شده است، زمانی که طالبان حمله سریعی را در سرتاسر کشور آغاز کردند و تمام گذرگاه های مرزی را اشغال کردند و در 15 اوگست وارد کابل شدند و کنترل آن را در دست گرفتند. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان کاخ ریاست جمهوری کشور را ترک کرد و از کشتار جمعی جلوگیری گردید".

در شب 16 اوگست، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که جنگ در افغانستان خاتمه یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала