Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فیرپلی مالی در شرف انقلاب بزرگ

© AFP 2023 / FABRICE COFFRINIUEFA
UEFA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
عضو شوید
اتحادیه فوتبال اروپا در تلاش است که تغییرات عمده‌ی را بر فیرپلی مالی به وجود آورد.

به گزارش اسپوتنیک؛ یوفا در حال ایجاد تغییرات است و احتمالا براساس آن فیرپلی مالی در شرف انقلاب قرار دارد.

دیلی تلگراف این پنجشنبه عناصر جدیدی را در مورد عملکرد دستگاه بعدی ارائه داد که تصور می‌شود افراط مالی فوتبال را محدود کرده و قدرت نمایی برخی تیم‌های بزرگ جلوگیری می‌کند.

در حالی‌که به نظر می‌رسد از اصل مالیات بر لوکس استفاده می‌شود، یکی دیگر از موارد جدید می‌تواند اجرای نظارت بر باشگاه در زمان واقعی باشد.

از سال 2010، بازی جوانمردانه مالی باشگاه‌های شرکت کننده در مسابقات اروپایی یوفا را ملزم کرد که بیش از 30 میلیون یورو در طول سه سال ضرر نکنند. در صورت تخلف، تحریم‌های مختلفی ممکن است از جریمه ساده گرفته تا حذف جام‌های اروپا اجرا شود، در حالی‌که از محدودیت فعالیت در پنجره نقل و انتقالات می‌گذرد.

اما تجزیه و تحلیل حساب‌ها در پایان هر فصل انجام می‌یافت و مجازات به شکل پسینی داده می‌شد. یوفا اکنون می‌خواهد که خود در زمان واقعی بر "هزینه‌های کارکنان" هر باشگاه نظارت مداوم داشته باشد.

کمیسیون‌های نمایندگان

این هزینه شامل هزینه‌های انتقال، حقوق بازیکنان و همچنین کمیسیون‌هایی است که به نمایندگان پرداخت می‌شود. این محدودیت بر اساس دو معیار تعیین می‌شود: درصدی نسبت به درآمد باشگاه، اما همچنین سقفی که به طور خاص برای هر باشگاه تعیین شده است (بدون شک برای جلوگیری از نوعی رقابت ناعادلانه غول‌هایی که درآمد فوق العاده‌ای دارند).

با این سیستم جدید، یک باشگاه ممکن است امکان تأیید استخدام را نداشته باشد که باعث می‌شود قبل از کاهش تعداد، از حد مجاز فراتر رود. همچنین می‌توان هنگام ثبت نام بازیکنان برای لیگ قهرمانان، لیگ اروپا یا کنفرانس لیگ اروپا چک کرد.

بحث برای ایجاد این فیرپلی مالی آینده در ماه سپتامبر در نیون در مقر یوفا، با باشگاه‌ها و مسابقات قهرمانی برگزار می‌شود. شاید مسئله صندوق نجات به شش میلیارد یورو باشد که با موسسات بانکی برای کمک به باشگاه‌های بدهکار یا کم نقدینگی پیش بینی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала