طالبان در گفتگوهای صلح، درباره خروج مسالمت آمیز نیروهای خارجی از افغانستان بحث میکند

© AFP 2023 / Wakil Kohsarطالبان در گفتگوهای صلح، درباره خروج مسالمت آمیز نیروهای خارجی از افغانستان بحث میکند
طالبان در گفتگوهای صلح، درباره خروج مسالمت آمیز نیروهای خارجی از افغانستان بحث میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه تحریک طالبان گفته است که درمورد خروج مسالمت آمیز نیروهای غربی صحبت خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی طالبان در گفتگو با ریترز، اظهار داشته است که این گروه در گفتگوهای صلح، در مورد تضمین خروج نیروهای غربی از افغانستان با شرایط دوستانه بحث می‌کند.

میدان‌ هوایی کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
آغاز دوباره پرواز هواپیماهای نظامی "تخلیه کننده آمریکایی ها" از فرودگاه کابل

بر اساس توافقنامه های کابل و ایالات متحده در مورد خروج نیروهای غربی، افغانستان نباید بار دیگر به سکوی تروریزم بین المللی تبدیل شود.
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала