طرح استیضاح بایدن به کنگره ارائه شد

CC0 / Pixabay / برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند
برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
یک  نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا سه پیش‌نویس قطعنامه  از جمله در مورد افغانستان  را برای استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور ارائه داد.

 به گزارش اسپوتنیک، مارجوری تیلور گرین، نماینده کنگره آمریکا از حزب جمهوری‌خواه‌، سه پیش‌نویس قطعنامه درباره استیضاح «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا را به کنگره ارائه کرد.

این نماینده جمهوری‌خواه حامی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «من به نمایندگی از آمریکایی‌ها امروز پروژه‌هایی را برای استیضاح جو بایدن به دلیل عدم انجام وظایفش در رابطه با وضعیت افغانستان ارائه کردم».

ترامپ به بایدن: از مردم امریکا بخاطر وضعیت افغانستان عذرخواهی کن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
ترامپ به بایدن: از مردم امریکا بخاطر وضعیت افغانستان عذرخواهی کن

او در این طرح گفته است: «بایدن به دلیل رها کردن ده هزار آمریکایی در افغانستان باید پاسخگو باشد».

وی همچین گفت: «به اعتقاد من بایدن همچنین باید به دلیل بحران مهاجرتی جاری در مرزهای جنوبی و عدم توازن قانون اساسی که منجر به نادیده گرفتن قوانین دیوان عالی شده است، استیضاح شود.»

گفتنی است، بایدن همچنین به غیر از مساله یافتن و خارج کردن شهروندان آمریکایی در سراسر افغانستان برای تسریع در رسیدگی به درخواستهای روادید مهاجرتی ویژه افغانها هم تحت فشار است و طبق گزارش سی.ان.ان یک گروه دو حزبی متشکل از 55 سناتور در این زمینه نامه ای برای او نوشتند.

این قانونگذاران نوشتند: تسلط سریع طالبان در سراسر افغانستان و تصرف کابل نباید سبب شود که ما قولمان به افغانهایی که به ما در انجام عملیات در 20 سال گذشته کمک کرده و برای کمک روی ما حساب می کنند را بشکنیم.

امضا کننده‌های نامه "پروژه امنیت ملی ترومن" همچنین از دولت آمریکا خواستند تلاشی دیپلماتیک را برای تضمین امنیت مسیرهای منتهی به فرودگاه کابل رهبری کرده و اعتبارات برای کشورهای دیگری که مایل به پذیرش افغانهای در خطر هستند را افزایش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала