تخليه 12 هزار نفر از افغانستان طی یک هفته گذشته

© REUTERS / Shekib Rahmaniتخليه 12 هزار نفر از افغانستان طی یک هفته گذشته
تخليه 12 هزار نفر از افغانستان طی یک هفته گذشته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
از زمان ورود طالبان به کابل حدود 12 هزار خارجی و شهروندان افغان که در سفارتخانه‌ها و گروه های بشردوستانه بین المللی کار می کردند، افغانستان را ترک کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از سخنگوی ناتو که نخواسته نامش گرفته شود، گفته است: روند تخلیه به کندی پیش می‌رود، چون نمی خواهیم هیچ درگیری با طالبان یا غیرنظامیان خارج از فرودگاه صورت بگیرد."

طالبان راه دسترسی شهروندان افغانستان به میدان هوایی کابل را بستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
طالبان راه دسترسی شهروندان افغانستان به میدان هوایی کابل را بستند

اما طالبان هرنوع دخالت در روند تخلیه و وضعیت فرودگاه کابل و ناآرامی ها را رد کرده می‌گویند که کشورهای خارجی میتوانستند که طرح خوبی را به پیش می‌گرفتند.
باآمدن طالبان به مرکز کشور، شمار زیادی از افغانان به میدان هوایی کابل پناه بردند وآنان تلاش دارند که کشور را ترک کنند.
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала