افشای آخرین ساعات کار اشرف غنی در ارگ قبل از فرار

© @https://twitter.com/ARG_AFGغنی سکتور خصوصی را پرداخت تعرفه گمرکی معاف کرد
غنی  سکتور خصوصی را پرداخت تعرفه گمرکی معاف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
 یک مقام سابق افغان که نخواسته نامی از وی گرفته شود در صحبت با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی  در خصوص آخرین ساعت کار اشرف غنی صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام بلندپایه سابق افغان روز گذشته (20 آگست) در گفتگو با CNN در موردآخرین ساعات حکومت اشرف غنی رئیس جمهور فراری صحبت کرد.

وی گفت که رئیس جمهور، آمادگی چنین حمله سریع طالبان (ممنوع در روسیه) به پایتخت کابل را نداشت و همین بود که فرار از کشور را ترجیح داد.

به گفته این مقام در آخرین ساعات که غنی هنوز در ارگ ریاست جمهوری قرار داشت، یکی از اعضای دولت او در کابل با شماری از رهبران  طالبان* تماس برقرارنمود که آنها به صراحت گفتند که دولت باید تسلیم شود.

واشنگتن: اشرف غنی دیگر در افغانستان جایگاهی ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
واشنگتن: اشرف غنی دیگر در افغانستان جایگاهی ندارد

وی دراین مصاحبه گفته است: "در روزهای اخیر قبل از ورود طالبان به کابل، ما بر سر توافق با ایالات متحده برای انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک دولت فراگیر و استعفای رئیس جمهور غنی کار می‌کردیم".

 به گفته وی این مذاکرات زمانی آغاز شد که طالبان به دروازه های کابل رسیده بودند.

وی گفت، همزمکان با این، مقامات افغانستان از یک سال قبل اطلاعاتی را دریافت کرده بودند که در صورت به دست گرفتن قدرت از سوی طالبان ، رئیس جمهور کشته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: رئیس جمهور مجبور به فرار شد. او شب را در ازبیکستان گذراند و از آنجا راهی امارات متحده عرب شد. او فقط لباسی را که بر تن داشت با خود برد، رئیس جمهور هیچگونه پولی را از کشور خارج نکرده است.

این مقام سابق افغان در پاسخ به سوال در مورد رابطه بین غنی و ایالات متحده در هفته های اخیر قبل از قدرت گرفتن طالبان*، گفت :«مریکایی ها  به [رئیس جمهور سابق افغانستان] نگفتند که برود ، اما طرحی رابرای سفر یک تیم گفتگو کننده برای تسریع روند مذاکرات به دوحه روی دست گرفتند که پس از آن ، غنی قرار بود قدرت را به یک دولت انتقالی فراگیر منتقل کند».

گفتنی است، اشرف غنی، شهروند سابق آمریکا ، خروج شتابزده خود از افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان را برای جلوگیری از خونریزی توضیح داد. او پس از پناهنده شدن به امارات متحده عربی انکار کرد که سرمایه زیادی را با خود برده و قول داد که در آینده به وطن خود بازگردد.

آمریکا در واکنش به اظهارات اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان مبنی بر بازگشت به کشورش گفت، غنی دیگر در افغانستان جایگاهی ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала