درخواست ریاض از طالبان و دیگر طرف‌ها در افغانستان به خاطر برقراری ثبات در این کشور

© AP Photo / Bilal Husseinدرخواست ریاض از طالبان و دیگر طرف‌ها در افغانستان به خاطر ثبات در این کشور
درخواست ریاض از طالبان و دیگر طرف‌ها در افغانستان به خاطر ثبات در این کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
عضو شوید
نماینده عربستان در سازمان همکاری اسلامی و دبیر کل این سازمان ابراز امیدواری کردند، که گروه طالبان و دیگر طرف‌های افغانستانی برای دستیابی این کشور به ثبات و آرامش با یکدیگر همکاری کنند.

بسم‌الله محمدی به طالبان: خواب تسخیر پنجشیر را با خود به‌گور ببرید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
بسم‌الله محمدی به طالبان: خواب تسخیر پنجشیر را با خود به‌گور ببرید
به گزارش اسپوتنیک، نماینده عربستان سعودی نزد سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد، که عربستان از گروه طالبان و همه طرف‌های افغانستانی می‌خواهد برای حفظ امنیت و ثبات در همه خاک این کشور با یکدیگر همکاری کنند.

صالح بن حمد السحیبانی نماینده دائمی عربستان سعودی در سازمان همکاری اسلامی طی نشست امروز این سازمان درباره افغانستان گفت: عربستان از جنبش طالبان و همه طرف‌های افغانستانی می‌خواهد برای حفظ امنیت و ثبات در همه خاک جمهوری افغانستان و حفظ جان‌ها و اموال همکاری کنند.

وی افزود: عربستان بر موضع استوار و تاریخی خود در حمایت از برقراری صلح و ثبات و ایجاد همبستگی و یکپارچگی صفوف در افغانستان تاکید می‌کند.

نماینده عربستان ادامه داد: عربستان از جامعه بین المللی می‌خواهد که برای حمایت از اقدامات فوری بشردوستانه در افغانستان دست به دست یکدیگر داده و فورا وارد عمل شوند و از تلاش‌ها برای توسعه، ثبات و بهبود اوضاع به نحوی که به دستیابی به امنیت و ثبات کمک کند، حمایت کنند.

از سوی دیگر، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این نشست تصریح کرد: بازگرداندن امنیت و برقراری صلح و ثبات در افغانستان مساله‌ای فوری است  تا وضعیت به حالت عادی برگردد و حقوق همه مردم افغانستان مصون بماند.

یوسف العثیمین گفت: ما کاملاً متقاعدیم که جامعه بین المللی، شورای امنیت، شرکا و نهادهای منطقه‌ای باید فوراً برای ارائه هر نوع پشتیبانی و مساعدت به منظور پایان دادن به خشونت و اطمینان از برقراری امنیت، نظم عمومی و ثبات در افغانستان تلاش کنند.

او در پایان تاکید کرد: جامعه بین المللی و سازمان همکاری اسلامی انتظار دارند که مقامات افغانستان برای ارتقای گفت‌وگوی همه جانبه بین همه اقشار جامعه، دستیابی به آشتی ملی و احترام به معاهدات و موافقت‌نامه‌های بین المللی تلاش کنند.

یادآوری می کنیم، که جنگجویان گروه طالبان به تاریخ 15 اگوست پس از فرار اشرف غنی رئیس جمهور پیشین این کشور، وارد کابل شدند و امنیت این شهر را بدست گرفتند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала