پس از وضعیت پیش آمده در افغانستان، ناتو ممکن است تهدیدها علیه روسیه را افزایش دهد

© AP Photo / Virginia Mayoپس از وضعیت پیش آمده در افغانستان، ناتو ممکن است تهدیدها علیه روسیه را افزایش دهد
پس از وضعیت پیش آمده در افغانستان، ناتو ممکن است تهدیدها علیه روسیه را افزایش دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
عضو شوید
معاون وزیر خارجه روسیه، گفته است که پایان تاریخ ناتو در افغانستان که خلاع در اتحادیه به وجود آورد، ممکن تهدیدهای خود را علیه روسیه بیشتر خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که تاریخ ناتو تاریخ جستجوی شواهدی برای ارتباط آن است.
وی افزود که پس از خروج اتحاد جماهیر شوروی از جنگ سرد و خاتمه موجودیت سازمان پیمان ورشو، این اتحاد "مانند ماهی پرتاب شده در خشکی" "سیاست درهای باز" بود و وعده های داده شده توسط غرب را زیر پا گذاشت.

ملا برادر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2019
کابولوف: روسیه احتمال حذف نام نمایندگان طالب از لیست تروریست ها را بررسی می کند

معاون وزارت امور خارجه روسیه توضیح داد که بعد از توسعه ناتو این تقاضا باید توسط مداخلات بشردوستانه و عملیات های بزرگ - در یوگسلاوی پیشین، افغانستان و لیبیا ثابت شود.
وی گفت: "اما در برابر پیامدهای فاجعه بار همین عملیات، خلاء معنایی دیگری بوجود آمد که مرسوم بود با بازگشت به مبدا، آن را پر کند. مفهوم "تهدید از شرق" از خاک تکان خورد. کودتای اوکراین و حوادث بعدی که به هیچ وجه تاثیری نداشت، نمی توانست بر منافع اساسی اتحاد تأثیر بگذارد، به عنوان یک توجیه ایدئولوژیک برای بازگشت به هدف اصلی زمان 1949 مورد استفاده قرار گرفت. در این راستا، پایان تاریخ افغانستان، تعیین خط در دوران عملیات بزرگ، حداقل در آینده قابل پیش بینی، ممکن است به این واقعیت منجر شود که "تهدید روسیه" بیش از پیش متورم خواهد شد."
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала