وعده غنی به وزیر خارجه امریکا یک روز پیش از فرار

© Photo / facebook accont of argوعده غنی به وزیر خارجه امریکا یک روز پیش از فرار
وعده غنی به وزیر خارجه امریکا یک روز پیش از فرار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا گفته است که رئیس جمهور پیشین افغانستان یک روز قبل از فرار به او قول داده بود تا آخر علیه طالبان جنگ می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، انتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در گفتگو با شبکه سی بی اس، اظهار داشته است که اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان یک روز قبل از سقوط کابل و فرار وی از این کشور به طرف او اطمینان داد که قصد دارد تا پایان با طالبان بجنگد.

برادر اشرف غنی: آمریکا مسئول تشدید خشونت‌ها در  افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
حشمت غنی: مطمئن هستم برادرم باز می‌گردد

بلینکن گفت: "آنچه در آنجا اتفاق افتاد، شگفت زده شدیم. دولت و ارتش سقوط کرد."
وزیر خارجه امریکا با گرفتن نام کرزی به جای غنی گفت که یک روز قبل از سقوط افغانستان با صحبت کردم: او مرا متقاعد کرد که به قول خودش قصد دارد بمیرد اما علیه طالبان ایستادگی کند."
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала