اعتراف واشنگتن: برای خروج آمریکایی‌ها از افغانستان از طالبان اجازه می‌گیریم

© REUTERS / Pool / Olivier Hosletاعتراف واشنگتن: برای خروج آمریکایی‌ها از افغانستان از طالبان اجازه می‌گیریم
اعتراف واشنگتن: برای خروج آمریکایی‌ها از افغانستان از طالبان اجازه می‌گیریم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
 وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس اعتراف کرد که واشنگتن در زمینه عملیات تخلیه اتباع آمریکایی از فرودگاه کابل با طالبان در تماس است.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیرامور خارجه آمریکا در برنامه خبری شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» با ارائه توضیحات درباره روند خروج از افغانستان اعتراف کرد که واشنگتن برای خروج آمریکایی‌ها از افغانستان باید از طالبان اجازه بگیرد.

انتقادات از خروج «عجولانه» امریکا از افغانستان؛ بلینکن واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2021
انتقادات از خروج «عجولانه» امریکا از افغانستان؛ بلینکن واکنش نشان داد

بلینکن در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه آیا آمریکا باید برای خروج اتباع و نیروهایش از طالبان اجازه بگیرد، گفت: آن‌ها کنترل شهر کابل را در دست دارند، این یک واقعیت است، این واقعیتی است که ما باید با آن کنار بیاییم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: تمرکز من، تمرکز همه ما روی خروج افراد و اطمینان از این است که هر کاری می‌کنیم که آن را انجام دهیم. در این راستا، من فکر می‌کنم نیاز است که با طالبان که پایتخت افغانستان را در کنترل خود دارد در تماس باشیم.

وی افزود: و تا کنون موفق شدیم 30 هزار نفر را از فرودگاه کابل خارج کنیم و طی 24 ساعت 8 هزار نفر را تخلیه کردیم. واین کاملا خارق‌العاده است. بدون برنامه ریزی و تمرکز زیاد این اتفاق هرگز نمی‌افتاد. این چیزی است که ما روی آن تمرکز داریم و درحال انجام این ماموریت هستیم. 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز یک شنبه شب به وقت محلی تصریح کرد واشنگتن با طالبان درباره امنیت اطراف فرودگاه کابل مذاکره کرده و آنها همکاری کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала