بایدن: به طالبان اعتماد ندارم، خروج از افغانستان تصمیم درستی بود

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
 رئیس جمهور آمریکا معتقد است که تصمیم درستی در مورد خروج نیرو ها از افغانستان گرفته است اما موفقیت عملیات خروج و تخلیه از افغاستان را تضمین کرده نمی‌تواند.

به گزارش اسپوتنیک، جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که تصمیم خروج نیرو ها از افغانستان یک تصمیم درست بود. به عقیده وی به طالبان نمی‌توان اعتماد کرد اما موفقیت عملیات تخلیه را هیچکس تضمین نمی‌تواند.

وی در کاخ سفید گفت: "کار من قضاوت کردن است که هیچ کس نمی‌تواند یا هم  نمی‌خواهد. من این کار را کردم ، من مطمئن هستم که کاملاً حق دارم که تصمیم نگرفته ام مردان و زنان بیشتری را به جنگ بفرستم ".

Pentagon Press Secretary Navy Rear Adm. John Kirby - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
پنتاگون برخلاف بایدن می‌گوید جنگجویان القاعده هنوز در افغانستان هستند

رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد که واشنگتن وادار به تمدید مهلت خروج نیروهای این کشور از افغانستان که 31 آگست به پایان می‌رسد، نشود.

رئیس جمهور آمریکا با بیان این مطلب گفت که اولویت کشورش خارج کردن نظامیان آمریکایی در اسرع وقت از افغانستان است.

وی در پاسخ به این سوال که "با توجه به نزدیک شدن مهلت پایان حضور نظامی آمریکا در افغانستان، آیا احتمال تمدید این ضرب الاجل وجود دارد یا خیر"، گفت: امیدواریم که تمدید نکنیم اما در حال بحث در این مورد با تیم امنیتی خود هستیم.

وی افزود: ما در حال تلاش برای خروج متحدان افغان خود که در کنار ما ایستادند و نیز گروه‌هایی که در معرض خطر قرار دارند، هستیم.

بایدن تعداد کسانی را که از افغانستان از جولای گذشته خارج شده‌اند 33 هزار نفر ارزیابی کرد و گفت: تخلیه هزاران نفر از کابل سخت و دردناک خواهد بود.

وی گفت: ما می خواهیم ثابت کنیم که می‌توانیم روزانه هزاران نفر را از افغانستان خارج کنیم، اما راه طولانی در پیش داریم. هواپیماهایی که از کابل خارج می‌شوند مستقیماً به ایالات متحده نمی‌روند، بلکه در پایگاه‌های آمریکایی در سراسر جهان فرود می‌آیند و پس از بررسی مدارکشان وارد آمریکا می‌شوند.

بایدن در پاسخ به سوالی در مورد میزان اطمینانش به حرف‌ها و وعده‌های طالبان گفت: به طالبان اطمینان ندارم. طالبان باید تصمیم بگیرند که آیا به نیازهای مردم افغانستان پاسخ می دهد یا خیر.

در خصوص تهدید نیروهای آمریکایی از سوی طالبان نیز بایدن گفت: آنها هم اکنون به دنبال کسب مشروعیت هستند و فعلا مذاکره می‌کنند. تا کنون حمله‌ای علیه آمریکا انجام ندادند و باید ببینیم که در آینده چگونه عمل می‌کنند. در صورت بدرفتاری طالبان از تحریم‌ آنها حمایت خواهیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала