مجاهد: تلاش برای حل مسالمت‌آمیز موضوع پنجشیر ادامه دارد

© @https://twitter.comذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان با اشاره به محاصره پنجشیر توسط این گروه، گفت که طالبان تلاش دارد این موضوع مسالمت‌آمیز حل شود.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان با بیان اینکه پنجشیر به صورت کامل در محاصره است، گفت: طالبان تلاش دارد که این مسئله از طریق مسالمت آمیز حل شود.

سخنگوی ارشد طالبان تاکید کرد: طالبان تلاش دارد مشکل پنجشیر از طریق مسالمت آمیز حل شود.

پیش از این «احمد مسعود»، پسر احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان، به طالبان نسبت به ورود به ولایت پنجشیر هشدار داد و گفت از حمایت نیروهای دولت سابق و اهالی پنجشیر برخوردار است.

احمد مسعود به متقی: اگر مساله‌ی زور و جنگ باشد، شما ما را می‌شناسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
احمد مسعود به متقی: اگر مساله‌ی زور و جنگ باشد، شما ما را می‌شناسید

مسعود نفوذ قابل توجهی در دره پنجشیر دارد، منطقه‌ای که به تسلط طالبان درنیامده است.

وی گفت: «ما آماده گفت‌وگو با طالبان هستیم و با آنها تماس داریم. حتی پدرم نیز با طالبان گفت‌وگو کرد. او در سال 1996 بدون سلاح و محافظتی با رهبران جنبش در خارج از کابل صحبت کرد و به آنها گفت: شما چه می خواهید؟ اجرای دین اسلام؟ ما مسلمان هستیم و صلح می‌خواهیم، پس اجازه دهید با هم کار کنیم.»

او اشاره کرد: اگر طالبان حمله به پنجشیر را متوقف کند راهی بهتر را برای آینده خواهیم یافت. اگر وارد پنجشیر شوند مبارزه خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم مقاومت را گسترش دهیم.

احمد مسعود ادامه داد: ما آخرین خطوط دفاع از افغانستان هستیم و می‌خواهیم این جنگ را پایان دهیم و مذاکره کنیم. اما طالبان به میانجی‌گری گوش نمی‌کند.

احمد مسعود درباره راه حل سیاسی بحران این کشور بر آمادگی خود برای مذاکره برای حل معضل تاکید کرد و گفت: هیچ‌کس با ایده مذاکره در پنجشیر مخالف نیست. ما مشکلی با حضور طالبان در دولت یا دولت فراگیر نداریم.

مسعود درباره تماس با روس‌ها و گروه‌های بین‌المللی گفت، از این کشورها می‌خواهیم در افغانستان برای ماموریت مبارزه با مهاجرت و تهدید تروریستی مداخله کنند. ما خواهان فشار سیاسی و کمک‌های انسانی هستیم تا طالبان درک کنند، رویکرد ما این است که باید دولت فراگیر تشکیل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала