نیروهای ترکیه در تاجکستان مستقر شدند

© AFP 2023 / Bulent Kilicنیروهای ترکیه در تاجکستان مستقر شدند
نیروهای ترکیه در تاجکستان مستقر شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
چند ساعت قبل، حداقل چهار طیاره ترانسپورتی نظامی نیروی هوایی ترکیه با صدها سرباز مسلح در میدان هوایی بین المللی قولاب واقع در جنوب تاجکستان فرود آمدند.

به گزارش اسپوتنیک، انجمن تلگرام  "Dambiev" خبرداده است که امروز صدها سرباز با تجهیزات و تسلیحات ترکیه به تاجکستان جابجا شدند. همانطور که معلوم شد ، مقامات تاجیکستان دستور دادند بخشی از پایگاه 201 را از اردوی روسیه بگیرند و آن را به سربازان ترکیه منتقل کنند. این توسط گزارش شده است.

ترکیه ماموریت تخلیه شهروندان خود از افغانستان را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
ترکیه ماموریت تخلیه شهروندان خود از افغانستان را آغاز کرد

در واقع، اردوی تاجکستان قبلاً در قلمرو پایگاه نظامی روسیه مستقر شده بود، اما اکنون نیروهای روسی باید قلمرو تاسیسات نظامی را با نیروهای مسلح ترکیه تقسیم کنند.

"همانطور که توسط رسانه های تاجکی گزارش شده است، در 20 اگوست 2021، چهار طیاره ترانسپورتی نظامی ایرباس A400M اطلس نیروی هوایی ترکیه با سربازان اردوی ترکیه در فرودگاه بین المللی شهر قلاب در جنوب تاجکستان فرود آمدند. یک منبع در ساختارهای قدرت کشور گفت که بخشی از قلمرو پایگاه 201 اردوی روسیه، جایی که واحد نظامی 13483 وزارت دفاع تاجکستان در آن مستقر است، آماده اسکان نیروهای نظامی ترکیه در آنجا است.

معلوم نیست که اردوی ترکیه به چه منظور به تاجکستان اعزام شده است، اما ممکن برای مدت طولانی در قلمرو 201 پایگاه نظامی روسیه حضور داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала