انگلیس: احتمال به تعویق انداختن خروج نیرو های آمریکا از افغانستان موجود است

© AFP 2023 / Bertrand Guayانگلیس: احتمال به تعویق انداختن خروج نیرو ها از افغانستان موجود است
انگلیس: احتمال به تعویق انداختن خروج نیرو ها از افغانستان موجود است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
 نخست وزیر انگلیس قصد دارد در طی جلسه "گروه هفت" که قرار است فردا سه‌شنبه به گونه مجازی برگزار شود رئیس جمهوری آمریکا را برای به تعویق انداختن خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تحت فشار قرار دهد.

 به گزارش اسپوتنیک، یک منبع مطلع در دفتر نخست وزیری انگلیس به روزنامه "تلگراف" گفته است که بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور قصد دارد رئیس جمهوری آمریکا را در جلسه مجازی روز سه‌شنبه گروه هفت برای به تعویق انداختن خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تحت فشار بگذارد.

تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
آمادگی انگلیس برای  پذیرش 20 هزار پناهجوی افغان

این منبع گفت: هدف اصلی گروه هفت چشم انداز بلندمدت در افغانستان است اما آنها البته درباره برنامه خارج سازی کنونی رایزنی خواهند داشت.

پیشتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد رهبران کشورهای گروه هفت مذاکراتی فوری درباره وضعیت افغانستان در24 آگست خواهند داشت. عصر یکشنبه جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید مشارکت بایدن در این نشست مجازی را تایید کرد و گفت این مذاکرات با محوریت تخلیه آمریکایی‌ها و افغان‌های در معرض خطر و کمک بشردوستانه برای آوارگان خواهد بود.

براساس گزارش تلگراف، چند روز است وزیران انگلیسی به طور خصوصی آمریکا را برای بررسی تاخیر در خروج نیروهایش تحت فشار گذاشته‌اند تا بدین ترتیب فشار بر فرودگاه کابل کمتر شود. بایدن یکشنبه به خبرنگاران گفت که رایزنی با مقامهای ارتش آمریکا درباره احتمال تمدید ماموریت تحلیه بعد از مهلت 31 آگست در دست انجام است.

بسیاری از کشورها بعد از آنکه طالبان در15 آگست وارد کابل شد، تخلیه شهروندان و پرسنل دیپلمات خودشان را از افغانستان آغاز کردند. اشرف غنی با استعفا از سمت ریاست جمهوری کشور را ترک کرد تا به گفته خودش مانع از کشتار و خونریزی شود. با این حال اوضاع فرودگاه بین‌المللی کابل روز یکشنبه وخیم گزارش شد و هفت تن به علت ازدحام جمعیت اطراف فرودگاه کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала