سازمان همکاری‌های اسلامی: قدرت حاکم در کابل به حقوق بشردوستانه احترام بگذارد

© https://twitter.comسازمان همکاری‌های اسلامی: قدرت حاکم در کابل به حقوق بشردوستانه احترام بگذارد
سازمان همکاری‌های اسلامی: قدرت حاکم در کابل به حقوق بشردوستانه احترام بگذارد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی درباره افغانستان برگزار شد؛ دبیر کل این سازمان اعلام کرد که قدرت حاکم در افغانستان باید به حقوق بشردوستانه احترام بگذارد و از زنده‌گی مردم محافظت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی، روز یک‌شنبه، سی‌و‌یکم اسد، در نشست فوق‌العاده این سازمان گفته است که جامعه بین‌المللی و سازمان همکاری‌های اسلامی از دولت حاکم در افغانستان انتظار دارند که با همه اقشار جامعه گفت‌وگوی همه‌جانبه کند و زمینه را برای آشتی ملی فراهم سازد.

سازمان همکاری‌های اسلامی: جنگ افغانستان، مسلمان‌کشی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
سازمان همکاری‌های اسلامی: جنگ افغانستان، مسلمان‌کشی است

این نشست به پیشنهاد عربستان سعودی در شهر جده این کشور برگزار شده است. ریاست این نشست را نیز عربستان سعودی برعهده داشته است.

العثیمین افزوده است: «در افغانستان باید از عملی شدن میثاق‌ها و توافق‌نامه‌های بین‌المللی، هنجارهای حاکمیت بین‌الملل و نیز منشور سازمان ملل متحد اطمینان حاصل شود.»

دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی خاطرنشان کرده است که جامعه بین‌المللی و دولت حاکم در افغانستان به‌طور جمعی اطمینان حاصل کنند که افغانستان دیگر هرگز به‌عنوان بستر یا پناه‌گاه تروریسم و افراط‌گرایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. او تأکید کرده است که این سازمان به حقوق، امنیت و حیثیت مردم افغانستان با رعایت اسناد بین‌المللی حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام می‌گذارد.

در همین حال، این نشست بر رسیده‌گی به نیازهای شدید آواره‌گان در افغانستان تأکید کرده و از موسسات مالی اسلامی و شرکای سازمان همکاری‌های اسلامی خواسته است تا فوراً به مناطق آسیب‌دیده در این کشور کمک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала