Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مردم افغانستان به حبیب: جایگاهت را در بین ما از دست دادی

© AP Photo / Seth WenigБоец смешанного стиля Хабиб Нурмагомедов
Боец смешанного стиля Хабиб Нурмагомедов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
شمار زیادی از کاربران افغان‌ در صفحات اجتماعی به موضع گیری اخیر حبیب نورمحمدوف در قبال وضعیت افغانستان واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، چند روز پیش و پس از سقوط دولت افغانستان به دست گروه امارت اسلامی و نیروهای طالبان، در جریان کنفرانس خبری حبیب نورمحمدوف بخاطر امضای قرارداد همکاری با یک تیم فوتبال در روسیه، از او در مورد شرایط کنونی مردم افغانستان سوال پرسیده شد.

مبارز سرشناس داغستان روسیه که در جغرافیای افغانستان طرفداران زیادی دارد اما، با صحبت هایش باعث شد دیدگاه بسیاری از مردم افغانستان در مورد او تغییر کند.

در واقع مردم افغانستان که بارها از حببیب بخاطر مسلمان بودنش در مبارزاتش حمایت کرده بودند، با صحبت هایی از جانب وی روبه رو شدند که شاید انتظار شنیدن آن را نداشتند.

بیشترین حمایت مردم افغانستان از حبیب، پس از مبارزه جنجالی و پر سر و صدای وی در مقابل کونور مک گرگوربود.

حبیب در پاسخ به خبرنگار که از وی پرسید در مورد اوضاع کنونی افغانستان  چه نظری دارد، با لحنی بی تفاوت گفت: (خطاب به خبرنگار) شما چه ارتباطی با افغانستان دارید؟

حبیب گفت: افغانستان هیچ ربطی به من ندارد و‌ من نمیخواهم در مورد کشوری که کیلومترها با من فاصله دارد، صحبت کنم.

این صحبت های حبیب بلافاصله در صفحات اجتماعی و رسانه های افغانستان به صورت گسترده ای بازتاب یافت که در تتیجه باعث دلخوری مردمی شد که بارها بخاطر از این مبارز شکست ناپذیر در مسابقاتش حمایت کرده بودند و پس از هر پیروزی وی در سازمان UFC عکس های او را پست میکردند و پیروزی اش را تبریک میگفتند.

با این حال از شب گذشته به این طرف، شمار زیادی از کاربران افغانستان به صفحه فیس بوک حبیب رفته و زیر عکس پروفایل تازه آپلود شده او کامنت اعتراضی دادند.

این کاربران بیشتر با کامنت کردن پرچم افغانستان و با گله از او بخاطر حمایت های همیشه گی شان، خواستند به حبیب بفهمانند از عملکردش به شدت آرزده هستند، زیرا وی نه تنها با مردم افغانستان که از آمدن طالبان شوکه شده اند، حمایتی نکرد، بلکه با لحنی بی تفاوت در قبال شان صحبت کرد.

در ادامه به شماری از این کامنت ها میپردازیم:

فیروز لطیفی: ما همیشه از تو حمایت کردیم و برای پیروزی ات دست به دعا بودیم، اما تو آدم نا سپاسی هستی.

سنان انصاری: همه مردم افغانستان به تو افتخار میکردند، اما شما تو شخصیت خود را نشان دادی که کی هستی، تو دردهای انسانی دیگر را نمیتوانی احساس کنی، چون احساس نداری.

وحیدالله سباوون: شما طرفداران خود را در افغاستان از دست دادید.

عنایت الله اکبرزاده: مردم افغانستان همیشه شما را دوست داشتند، اما شما آنها را نادیده گرفتید، شما گفتید که حتی نمیخواهید در مورد آنها صحبت کنید. ما حبیب را به عنوان یک جنگنده روسی میشناسیم، نه یک مبارز مسلمان واقعی.

حبیب نورمحمدوف تا کنون پس از نحوه صحبت هایش در مورد وضعیت افغانستان و ناراحتی مردم، واکنشی نشان نداده است.

انتظار میرود وی حالا از محبوبیت کمتری در میان مردم افغانستان برخوردار باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала