خبرنگاران افغانستان: جان ما در خطر است

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر خبرنگاران افغانستان: جان ما در خطر است
 خبرنگاران افغانستان: جان ما در خطر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
شماری از خبرنگاران ولایتی افغانستان که از چندی به این طرف به دلیل ناامنی به کابل پناه آورده‌اند، از آینده‌ی ناروشن نگران‌اند و می‌گویند که نهادهای حامی رسانه‌ها آن‌ها را فراموش کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، یک تن از خبرنگاران محلی افغانستان گفت که مشکلات جدی امنیتی دامن‌‎گیر کارمندان رسانه‌های کشور است و هیچ تضمینی وجود ندارد که جان آن‌ها مصون می‌ماند.

پاکستان آماده پذیرش خبرنگاران افغان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2021
پاکستان آماده پذیرش خبرنگاران افغان است

او با انتقاد از جامعه جهانی و نهادهای حامی رسانه‌ها گفت که این نهادها تاکنون هیچ کاری برای خبرنگاران انجام نداده‌اند و اگر توجهی صورت نگیرد و خبرنگاران جای خود را مصون احساس نکنند، ناگزیر اند به‌گونه قاچاقی وارد کشورهای دیگر شوند.

این خبرنگاران هم‌چنان می‌گویند که سال‌ها برای رشد آزادی بیان و حقوق بشر در افغانستان کار کرده‌اند و اکنون که شرایط کشور تغییر کرده است، آنان افزون بر از دست دادن کارشان، با تهدید باالقوه امنیتی نیز مواجه هستند.

شمار زیادی از خبرنگاران محلی بیش از یک ماه است که هم‌زمان با شدت درگیری در ولایت‌ها، به کابل پناه آورده بودند. این خبرنگاران می‌گویند که حمایت نهادهای حامی رسانه‌ها از جمله کمیته مصوونیت در روزهای اخیر کم‌تر شده است.

به گفته‌ی آنان، خبرنگاران که سال‌ها به خاطر رشد دموکراسی، حقوق زنان، حقوق بشر و آزادی بیان کار کرده‌اند؛ اما حالا هیچ نهادی نیست که در این روزهای دشوار به آن‌ها همکاری کند

هم‌زمان با بدتر شدن وضعیت در افغانستان، خبرنگاران بدون مرز نیز از جو بایدن رییس‌جمهور امریکا خواسته است که طرحی را برای خروج مصوون خبرنگاران افغان روی دست بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала