CSTO اطلاعاتی در مورد تحویل تسلیحات از تاجکستان به پنجشیر ندارد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان پیمان امنیت جمعی CSTO
سازمان پیمان امنیت جمعی  CSTO  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
سرمنشی سازمان پیمان امنیت جمعی اظهار داشته است که هیچ اطلاعاتی در مورد عرضه سلاح از تاجیکستان به استان پنجشیر برای مبارزه با طالبان ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، استانیسلاو زاس، سرمنشی CSTO  گفته است که سازمان پیمان امنیت جمعی هیچ نوع اطلاعاتی در مورد عرضه سلاح از تاجکستان به ولایت پنجشیر برای مبارزه با طالبان (حرکت طالبان در فدراسیون روسیه به عنوان یک حرکت تروریستی ممنوع است) ندارد.

منبع: مذاکرات جریان دارد، پنجشیر در محاصره است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
منبع: مذاکرات جریان دارد، پنجشیر در محاصره است

پیشتر ، کانال محلی تلگرام هرات تایمز به نقل از یک منبع آگاه گفته بود که نیروهای مقاومت که ولایت پنجشیر که تحت کنترل طالبان قرار ندارند، تسلیحات را از تاجیکستان به آنجا تحویل داده اند.

زاس در پاسخ به این سوال که آیا شواهدی مبنی بر ایجاد کریدور هوایی بین پنجشیر و تاجیکستان وجود دارد که از طریق آن سلاح برای مبارزه با طالبان در این ولایت تحویل شود؟، گفت: "نه ، ما چنین اطلاعاتی نداریم."

پیش از این طالبان گفته بودند که ولایت پنجشیر را محاصره کرده اند اما به دنبال حل مسالمت آمیز این مناقشه هستند. محمد نعیم ، نماینده دفتر سیاسی طالبان، گفت که هدف از این عملیات نظامی در ولایت پنجشیر اتحاد کشور تحت حاکمیت جنبش است.

روز یکشنبه، طالبان چهار ساعت به تسلیم شدن در برابر رهبر مقاومت محلی، احمد مسعود ، پسر احمد شاه مسعود، رهبر اتحاد ضد طالبان شمالی که توسط تروریست ها 20 سال پیش کشته شده بود، اختصاص دادند. مسعود در پاسخ گفت که پنجشیر تسلیم نمی شود و ساکنان آن آماده مقاومت هستند، درست مانند زمان حضور نظامی شوروی. مسعود همچنین اطلاعات رسانه های غربی را تأیید کرد که گزارش می دهند علاوه بر شبه نظامیان محلی تاجک تحت قومانده وی، سربازان هستند که با سلاح از دیگر مناطق افغانستان از جمله نیروهای ویژه به آنجا رسیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала