افشای دیدار محرمانه رئیس سیا با «عبدالغنی برادر» در کابل

© Photo / M.Nملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد
ملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از دیدار محرمانه رئیس سیا با معاون سیاسی گروه طالبان در کابل خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» از دیدار محرمانه «ویلیام برنز» رئیس سیا با «عبدالغنی ملا برادر» معاون سیاسی گروه طالبان در کابل در روز دوشنبه خبر داده است. 

گفتگوی ملا برادر با کابلوف درباره آخرین تحولات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2021
گفتگوی ملا برادر با کابلوف درباره آخرین تحولات افغانستان

روزنامه در مورد این دیدار گفته است: آنچه مضحک به نظر می‌رسد این است که این نخستین گفتگوی میان یک مقام عالی رتبه دولت آمریکا و یکی از رهبران طالبان است.

نشریه با "کنایه" از وضعیت غیر معمول این دیدار پرداخته و می‌نویسد: «این برادر بود که 11 سال پیش توسط ماموران سیا و پاکستان بازداشت شد و پس از آن هشت سال در زندان به سر برد. پس از آزادی، او در قطر مشغول مذاکره با ایالات متحده شد».

این روزنامه گفته است احتمال دارد موضوع 31 آگست – تاریخ خروج کامل نیرو های آمریکایی از افغانستان و کمک به افغان‌ها را مورد بحث قرار داده باشند.

طبق این گزارش، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از اظهارنظر درباره این دیدار خودداری کرد اما به نوشته این روزنامه آمریکایی، گفت‌وگوی این دو به احتمالاً مهلت مقرر 31 آگست خروج کامل آمریکا از افغانستان را شامل می‌شده است. 

 بعد از هشدار شدید طالبان به واشنگتن درباره احتمال به تعویق افتادن تاریخ خروج کامل از افغانستان، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در این‌باره تصمیم‌گیری کند.

یک مقام آمریکایی بامداد سه‌شنبه به خبرگزاری «رویترز» گفت بایدن طی 24ساعت آینده درباره تمدید یا عدم تمدید تاریخ خروج از افغانستان تصمیم خواهد گرفت.

 پیش از این هم جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که واشنگتن در ارتباط با مسایل امنیتی از جمله تخلیه شهروندان آمریکایی با طالبان در تماس مداوم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала