ذبیح الله مجاهد: 80 درصد مطمئن هستم که در پنجشیر هیچ جنگی رخ نخواهد داد

© AP Photo / Rahmat Gulذبیح الله مجاهد: 80 درصد مطمئن هستم که در پنجشیر هیچ جنگی رخ نخواهد داد
ذبیح الله مجاهد: 80 درصد مطمئن هستم که در پنجشیر هیچ جنگی رخ نخواهد داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان امروز در کنفرانس خبری گفت، که 80 درصد مطمئن هستم که در پنجشیر هیچ جنگی رخ نخواهد داد. 

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان امروز در کنفرانس خبری گفت: 80 درصد مطمئن است، که 80 درصد هیچ جنگی در ولایت پنجشیر رخ نخواهد داد. 

مجاهد درباره پنجشیر گفت: طالبان اعلام کرده که جنگ در افغانستان به پایان رسیده و ما نمی‌خواهیم حتی یک گلوله شلیک شود و موضوع این منطقه و ولایت از طریق مذاکره حل خواهد شد و 80 درصد مطمئن هستیم که در آنجا جنگ صورت نخواهد گرفت. 

وی افزود: تعدادی تجهیزات و خودروهای دولتی به پنجشیر منتقل شده است و ما در حال مذاکره با آنها هستیم تا تسلیم شده و به انبارهای دولتی بازگردانده شوند.

وی همچنین درباره فعالیت سفارت‌های خارجی نیز گفت: از همه سازمانهای بین المللی و نمایندگان دیپلماتیک که در کابل ماندند و کار خود را متوقف نکردند تشکر می کنم و آنها می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و اعضای ما امنیت آنها را تامین خواهند کرد.

این مقام ارشد طالبان درباره کمک‌های خارجی نیز گفت: کمک‌های خارجی دو نوع است که یکی بلاعوض و بشردوستانه است، طالبان قطعا از این کمک‌ها استقبال می‌کند.

وی نوع دوم کمک ها را مشروط عنوان کرد و گفت: برخی کمکها برای اهداف خاص صورت می گیرد که طالبان  به هیچ وجه چنین کمکی را قبول نخواهد کرد.

 مجاهد همچنان افزود، که ایالات متحده امریکا باید در سی‌ویکم اگوست از افغانستان خارج شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала