رسانه: طالبان برای تشکیل حکومت جدید با کرزی مذاکره می‌کنند

© https://twitter.comدیدار «انس حقانی» با حامد کرزی و عبدالله
دیدار «انس حقانی» با حامد کرزی و عبدالله - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی می‌نویسد: طالبان ظاهرا در تلاش برای عمل به تعهد این گروه برای تشکیل دولت «فراگیر» با حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان مذاکره کرده است.

 به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک در مطلبی می‌نویسد،  ملا عبدالرحمن منصور که از سوی طالبان به عنوان سرپرست ولایت کابل معرفی شده است، در روزهای گذشته با کرزی و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان مذاکره کرده است.

این گزارش افزود: عبدالله میزبان نشست هایی با مقامات افغان، سران قبایل و اعضای طالبان در منزل مسکونی اش بوده است و نیروهای طالبان در خارج از منزل او مستقر شده اند و هر وسیله نقلیه ای را که وارد می شود بازرسی می کنند.

دیدار عبدالله و کرزی با اعضای دفتر سیاسی گروه طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
دیدار عبدالله و کرزی با اعضای دفتر سیاسی گروه طالبان 

به نوشته نیویورک تایمز، کرزی که بین سالهای 2001 تا 2011 رئیس جمهوری افغانستان بوده است و عبدالله عبدالله در فهرست افراد تحت تعقیب گروه طالبان بوده اند.

روزنامه گاردین نیز در گزارشی نوشت: کرزی با انس حقانی فرمانده ارشد طالبان رهبر شبکه حقانی که آمریکا یک گروه تروریستی قلمداد می کند دیدار کرده است. گفته می شود این نشست به منظور مذاکره با عبدالرحمن منصور تشکیل شده است.

نزدیک شدن طالبان به کاخ ریاست جمهوری افغانستان به فرار اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور از کابل منجر شد. وی سپس مدعی شد به منظور جلوگیری از «خونریزی» بیشتر از کابل فرار کرده است.

شکل جدید قدرت حاکم در افغانستان هنوز مشخص نیست به ویژه که هنوز تلاش ها برای تخلیه نیروهای خارجی در کابل در وضعیت آشفته ای بسر می برد. با این حال یک عضو طالبان تایید کرده که افغانستان کشوری دموکراتیک نخواهد شد.

وحید الله هاشمی فرمانده ارشد طالبان هفته گذشته گفت: هیچ گونه نظام دموکراتیکی در افغانستان در کار نخواهد بود زیرا چنین نظامی فاقد هر گونه پایگاهی در این کشور است.

وی افزود: ما درباره نوع نظام سیاسی که در افغانستان اجرا خواهیم کرد مذاکره نمی کنیم زیرا کاملا روشن است. آنچه که در این کشور حاکم خواهد شد قانون شریعت اسلامی خواهد بود و بس.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала