رسانه: طالبان شورای 12 نفری برای اداره افغانستان ایجاد می‌کنند

© Photo / twitter account of naeem wardakدیدار طالبان با مسئولین رسانه‌ها در قطر
دیدار طالبان با مسئولین رسانه‌ها در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
یک نشریه آمریکایی به نقل از منابع خود فاش نموده است که رهبران طالبان تصمیم گرفته اند یک شورای متشکل از 12 نفر را برای اداره افغانستان ایجاد کنند.

به گزارش اسپوتنیک؛ نشریه آمریکایی Foreign Policyبا استناد از برخی منابع خود می‌نویسد: سران گروه طالبان قرار است برای اداره امور افغانستان شورایی 12 نفری را تشکیل دهند.

به نقل ازاین منابع گفته می‌شود که به برخی از اعضای دولت سابق ، وزارتخانه های دلخواه ارائه می شود.

این مجله نوشت: این شورا شامل ملا عبدالغنی برادر ، بنیانگذار طالبان ، ملا محمد یعقوب ، پسر ملا محمد عمر بنیانگذار این گروه و همچنین یکی از اعضای بلندپایه گروه تروریستی شبکه حقانی خلیل حقانی خواهد بود.

طالبان: نظام آموزشی را ایجاد می‌کنیم که در آسیا بی‌نظیر باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
طالبان: نظام آموزشی را ایجاد می‌کنیم که در آسیا بی‌نظیر باشد

این در حالی است که طالبان در یک اقدام حیرت‌انگیز، با سرعتی که برای تمامی کارشناسان سیاسی و بین‌المللی و حتی کارشناسان امور افغانستان و حتی شاید خود افغان‌ها غیرقابل تصور بود، توانستند با از بین بردن حاکمیت گذشته افغانستان و پایان دادن به ریاست‌جمهوری اشرف غنی، حاکمیت را در افغانستان به دست بگیرند.

پیشتر نیز «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی ارشد طالبان در نخستین نشست خبری خود گفته بود: در مورد ایدیولوژی و باورها تفاوت بین طالبان کنونی و بیست سال وجود ندارد. اما به لحاظ پختگی سیاسی تغییراتی ایجاد شده و در حال حاضر طالبان از نظر سیاسی پخته‌تر شده است.

گفتنی است که برخی رسانه ها گزارش داده اند که که طالبان قبل از تکمیل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، تشکیل دولت خود را اعلام نخواهد کرد.

در همین حال، جو بایدن؛ رییس جمهوری‌ آمریکا هم گفته‌است که شاید حضور نیروهای آریکایی در افغانستان به دلیل تخلیه شهروندان این کشور و پناهجویان افغان از میدان هوایی کابل تمدید شود.

در حال حاضر بیش از شش هزار نظامی آمریکایی و بریتانیایی در میدان هوایی کابل مستقر هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала