Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آسترالیا به 50 ورزشکار المپیک و پارالمپیک افغانستان ویزه بشردوستانه داد

© Photo / Zakia Khudadadiذکیه خدادادی ملی پوش پاراتکواندوی کشور
ذکیه خدادادی ملی پوش پاراتکواندوی کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
حدود 50 ورزشکار و خانواده‌های شان، از جمله دو ورزشکار پارالمپیک، توانسته‌اند در آسترالیا پناهندگی بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از سایت «SBS دری»، کشور آسترالیا به ده‌ها ورزشکار، از جمله ورزشکاران زن افغانستان در مسابقات پارالمپیک که آرزوهای شان برای اشتراک در مسابقات توکیو با بازگشت طالبان بر باد رفتند، ویزه بشردوستانه اعطا کرد.

ذکیه خدادادی ملی پوش پاراتکواندوی کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
رویای دختر افغان برای شرکت در پاراالمپیک از بین رفت

طرفداران ورزشکاران پارالمپیک شامل این گروه هنوز به اشتراک آن‌ها در بازی‌های توکیو امیدوار هستند، اما می‌گویند فعلاً مهم‌ترین چیز امنیت آن‌هاست. بازی‌های پارالمپیک توکیو امروز سه‌شنبه، 24 آگست آغاز می‌شوند.

درایدن در گفتکویی با سایت SBS دری از چگونگی تلاش این ورزشکاران برای رسیدن به میدان هوایی کابل صحبت کرد:«آن‌ها 24 ساعت اول در صف‌های هزاران نفری مردم در میدان هوایی گذراندند. بسیاری از زنان شب نخست را در بیرون میدان هوایی خوابیدند. آن‌ها مورد دستبرد قرار گرفتند، لمس شدند و از خستگی درمانده بودند.»

او در ادامه به ستایش از شجاعت این ورزشکاران پرداخت و گفت:«من واقعاً از همه می‌خواهم این را بدانند. بلی، با دست مان را به سوی آن‌ها دراز کردیم، اما آن‌ها با توانایی خودشان این کار را کردند. آن‌ها خودشان خود را نجات دادند.»

یکی از 50 ورزشکاری که توانسته در آسترالیا پناهندگی بگیرند، زکیه خدادادی، نخستین زنی است که قرار بود به نمایندگی از افغانستان در پارالمپیک توکیو اشتراک کند. خانم خدادادی هفته گذشته پس از آن توجه جهانی را به خود جلب کرد که گفت با وجود تسلط طالبان هنوز آرزو دارد در مسابقات پارالمپیک اشتراک کند.

این پاراتکواندوکار افغانستان گفته بود که او و هم‌تیمی‌هایش عملاً در حصر خانگی به سر می‌برند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала