افغانستان محور گفتگوی پوتین و عمران خان

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر افغانستان محور گفتگوی پوتین و عمران خان
افغانستان محور گفتگوی پوتین و عمران خان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر پاکستان، موافقت کردند که رویکردهای خود را در مورد افغانستان هماهنگ کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین با نشر خبرنامه‌ای گفته است که ولادیمیر پوتین و عمران خان طی تماس تلفنی به توافق رسیدند که رویکردهای دو کشور را در مورد مسائل افغانستان هماهنگ کرده و همچنین روابط روسیه و پاکستان را در سطوح مختلف تشدید کنند.
در این خبرنامه آمده است: "دو طرف در مورد هماهنگی رویکردهای مربوط به مشکلات افغانستان، چه دو طرفه چه در چند جانبه توافق کردند. نیز مصلحت استفاده از قابلیت های سازمان همکاری شانگهای در تأمین ثبات منطقه و همچنین مبارزه با تروریسم و ​​تهدید مواد مخدر ذکر شد."

پوتین: روسیه قصد دخالت درامور داخلی افغانستان را ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
پوتین: روسیه قصد دخالت در امور داخلی افغانستان را ندارد

رهبران روسیه و پاکستان، هنگام بحث در مورد وضعیت افغانستان، روی اهمیت حفظ صلح، امنیت و جلوگیری از خشونت در این کشور، ایجاد گفتگوی بین الافغانی که به تشکیل یک دولت فراگیر کمک می کند، با در نظر گرفتن منافع همه گروه ها و مردم تأکید شد.
طی این تماس تلفنی دو طرف، روی توسعه روابط تجاری و اقتصادی و اجرای پروژه های مشترک در زمینه های انرژی و بشردوستانه نیز تاکید ورزیدند.
کرملین تاکید کرد: "تماس های روسیه و پاکستان در سطوح مختلف تشدید خواهد شد."
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала