طالبان: به زودی با "پنجشیر" به یک توافق مسالمت آمیز می رسیم

© Sputnik / Tariq Azimاحمد مسعود در مراسم تجلیل از هشتم ثور در کابل
احمد مسعود در مراسم تجلیل از هشتم ثور در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
 اعضای ارشد طالبان اعلام کردند که یک هیئت از این گروه برای دیدار با «احمد مسعود» و حل مسالمت‌آمیز مسئله پنجشیر وارد این ولایت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از تاکید طالبان بر حل مسالمت‌آمیز مسئله پنجشیر، یک هیئت از طالبان برای دیدار با «احمد مسعود» فرمانده نیروهای مقاومت محلی علیه طالبان عازم این ولایت شدند.

ذبیح الله مجاهد: 80 درصد مطمئن هستم که در پنجشیر هیچ جنگی رخ نخواهد داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
ذبیح الله مجاهد: 80 درصد مطمئن هستم که در پنجشیر هیچ جنگی رخ نخواهد داد

«انعام الله سمنگانی» عضو کمیسیون فرهنگی طالبان درباره اعزام این هیئت به پنجشیر گفت که قرار است آن‌ها با احمد مسعود و عده دیگری از مردم که در قضیه پنجشیر دخیل هستند، دیدار کنند و تلاش‌ها برای حل مسالمت‌آمیز مسئله پنجشیر جریان دارد.

از سوی دیگر گزارش‌ها از آمادگی یک هیئت 8 نفری از نیروهای مقاومت مردمی پنجشیر برای دیدار با طالبان حکایت دارد.

احمد مسعود پیش از این تاکید کرده که  خواستار تشکیل حکومت فراگیر شامل تمامی اقوام افغانستان است و اگر طالبان برای تصرف پنجشیر حمله کنند، مقاومت خواهد کرد.

روز گذشته «ذبیح‌الله مجاهد» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در یک کنفرانس خبری موضوع پنجشیر را مسئله‌ای «کوچک» دانست که تلاش برای حل آن از طریق گفت‌وگو ادامه دارد.

با اینکه احمد مسعود؛ رهبر مقاومت در پنجشیر گفته است که این ولایت را تسلیم نخواهد کرد، اما برخی از اعضای تحریک طالبان می‌گویند که این نزاع از طریق مذاکره قابل حل است و جنگی صورت نخواهد گرفت.

مجاهد تاکید کرد: 80 درصد کار پیش رفته است و مطمئن هستیم این موضوع از راه مسالمت‌آمیز حل خواهد شد.

در همین حال سهیل شاهین سخنگوی گروه طالبان می‌گوید هیچمقاومتی (علیه طالبان) در آن مناطق وجود ندارد.

او گفته است: «ما برای آنها یک گروه از شخصیت‌های مذهبی و دینی فرستادیم. ما میخواهیم که این موضوع از طریق مذاکرات و ابزار مسالمت آمیز حل شود و ما تلاش زیادی برای این موضوع خواهیم کرد اما اگر آنها جنگ را به جای ابزارهای مسالمت آمیز برگزینند، مسئولیت این موضوع بر گردن خود آنهاست و نه ما».

سخنگوی طالبان ادامه داد: «وقتی که همه ابزارهای مسالمت آمیز موثر نیافتاد در آن صورت ما واکنش خودمان را نشان خواهیم داد اما مسئولیت این موضوع بر عهده ما نیست بلکه بر گردن آنهاست».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала