یک زندانی سابق گوانتانامو سرپرست وزیر دفاع طالبان شد

© AFP 2023 / Shane T. McCoyЗаключенные в лагере X-Ray, находящемся внутри тюрьмы Гуантанамо на Кубе
Заключенные в лагере X-Ray, находящемся внутри тюрьмы Гуантанамо на Кубе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
   یک منبع طالبان از اقدام این جنبش از انتصاب یک زندانی سابق ارتش آمریکا به عنوان سرپرست وزارت دفاع افغانستان خبر می دهد.

   یک منبع در طالبان از اقدام این جنبش در انتصاب یک زندانی سابق ارتش آمریکا به عنوان سرپرست وزارت دفاع افغانستان خبر می دهد.

شبکه خبری «الجزیره» قطر شامگاه سه شنبه از یک منبع در جنبش طالبان نقل کرد که این جنبش «ملا عبدالقیوم ذاکر»، از زندانیان پیشین بازداشتگاه «گوانتانامو» را به عنوان سرپرست وزارت دفاع افغانستان منصوب کرده است.

در حالی که الجزیره هویت منبع مذکور را فاش نکرده و جزئیات بیشتری نیز در این باره ارائه نداده، آما گزارش داده می‌شود ذاکر هم اکنون 48 سال سن دارد و نیروهای آمریکایی نیز در جریان حمله به افغانستان در سال 2001 میلادی، وی را در پایگاه هوایی «بگرام» دستگیر کرده و به بازداشتگاه تحت اداره ارتش کشورشان در خلیج گوانتانامو انتقال داده بودند.

  طالبان برای چندین وزارتخانه و ادارات سرپرست تعیین کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
طالبان برای چندین وزارتخانه و ادارات سرپرست تعیین کردند

بر اساس این گزارش، ذاکر پس از آزادی نیز به طالبان پیوسته جایی که عملیات های نظامی را در ولایت مرزی هلمند در جنوب افغانستان هدایت می کرد سپس فرمانده نظامی کل این جنبش شد با این حال در سال 2014 میلادی و به دنبال بروز اختلاف داخلی بر سر رهبری، بازنشسته شد.

در تاریخ 15 آگست طالبان وارد شهر کابل شده و مدعی کنترل همه افغانستان شده و سقوط دولت مورد حمایت آمریکا در این کشور را رقم زد. در پی این تحول کشورهای بسیاری به دلیل وضعیت امنیتی شکننده به سراغ تخلیه شهروندان و پرسنل دیپلماتیک شان از این کشور رفتند و برخی نیز متعهد به پذیرش تعداد محدودی از پناهجویان افغان شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала