رسانه: داعش احتمال دارد به میدان هوایی کابل حمله کند

© AFP 2023 / -رسانه: داعش احتمال دارد به میدان هوایی کابل حمله کند
رسانه: داعش احتمال دارد به میدان هوایی کابل حمله کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
رسانه امریکایی به نقل از منابع در پنتاگون گزارش داد که تروریست های «ولایت خراسان» (شاخه‌ای از داعش) در افغانستان قصد دارد حین عملیات خروج توسط نیروهای ناتو به میدان هوایی کابل حمله کند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان امروز چهارشنبه به نقل از یک مقام نظامی امریکا اعلام کرد که واشنگتن اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد یکی از گروهک های تروریستی «ولایت خراسان» (شاخه‌ای از داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه)) در افغانستان برای حمله به میدان هوایی بین‌المللی کابل حین عملیات خروج توسط نیروهای ناتو از این کشور برنامه ریزی کرده است.

بایدن: داعش دنبال حمله به نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
بایدن: داعش دنبال حمله به نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل است

به گزارش این شبکه تلویزیونی، این مقام نظامی امریکا که نخواست نامش فاش شود، در این باره تأکید که تروریست های مذکور ابزارهای لازم برای این کار را نیز در اختیار دارند.

این شبکه تلویزیونی تاکید می‌کند که سازمان اطلاعات امریکا اخیراً تمام جریان تهدید از تروریست‌های مذکور را ثبت کرده است. نگران مقامات امریکایی پس از آن افزایش یافت که حدود 100 طرفدار داعش در جریان تصرف کابل توسط طالبان از دو زندان در افغانستان فرار کردند. این شبکه تاکید می‌کند که اعضای داعش «دشمن قسم خورده» طالبان هستند.

پیشتر، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا اظهار داشت، خطر حمله احتمالی تروریست های «ولایت خراسان» (شاخه‌ای از داعش) به میدان هوایی کابل وجود دارد و هر روز افزایش می یابد.

بایدن گفت، ما در مسیر خروج نیروهایمان از افغانستان تا 31 اگست هستیم ولی این نیازمند ادامه همکاری با طالبان  (گروه ممنوع در روسیه) است.

وی تهدیدهای روزافزون از سوی «ولایت خراسان» که در افغانستان و پاکستان مشغول فعالیت هستند را دلیل تعجیل در روند خروج دانست.

رئیس‌جمهور امریکا افزود که «می دانیم که هر روز آنها به دنبال فرصتی برای حمله به فرودگاه- جایی در آنجا هستیم و متحدین ما و غیرنظامیان بی‌گناه در آنجا هستند، می باشند. علاوه بر این، طالبان هنوز با ما کار می‌کند و ما می توانیم افراد را بیرون بیاوریم، اما این وضعیت ثبات ندارد».

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала