پیشنهاد عجیب شرکت «بلک‌واتر» برای کسانی که می‌خواهند از افغانستان بیرون شوند

© AP Photo / Shekib Rahmaniپیشنهاد عجیب شرکت «بلک‌واتر» برای کسانی که می‌خواهند از افغانستان بیرون شوند
پیشنهاد عجیب شرکت «بلک‌واتر» برای کسانی که می‌خواهند از افغانستان بیرون شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که بنیانگذار شرکت نظامی خصوصی به نام «بلک واتر» خدمات حمل و نقل برای تخلیه افراد را با طیاره‌های چارتر از میدان هوایی کابل پیشنهاد داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه وال‌استریت جورنال، اریک پرینس بنیانگذار بلک‌واتر گفته است که هزینه این خدمات به ازای هر نفر 6.5 هزار دالر است.

گفته شده است که این هزینه همچنان شامل حصول اطمینان از رسیدن به میدان و سوار شدن به طیاره می‌شود. با این حال، همانطور که روزنامه تاکید می‌کند، مشخص نیست که آیا وی اعتبار لازم برای اجرای برنامه‌های خود و ارائه چنین خدماتی را دارد یا خیر.

رسانه: آمریکا قادر به تخلیه همه همکاران افغان خود نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
رسانه: آمریکا قادر به تخلیه همه همکاران افغان خود نیست

با این حال، بسیاری از طیاره‌های چارتری از کابل تقریباً خالی پرواز می‌کنند. تلاش پیمانکاران خصوصی برای تخلیه افراد از افغانستان با موانع زیادی روبرو است، از جمله این که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) مانع رفتن مردم به میدان هوایی، توقف آنها در ایست بازرسی و تاخیرهای متعدد بوروکراتیک می‌شوند. علاوه بر این، ارتش امریکا در میدان هوایی کابل حضور دارد که عبور و مرور مردم به طیاره‌ها را کنترول می‌کند.

پیش از این، گزارش‌هایی مبنی بر ابراز علاقه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به پیشنهاد اریک پرینس، ارائه شده بود که بر اساس آن پنج هزار و 500 پیمانکار خصوصی که اکثراً نیروهای ویژه سابق هستند، می‌توانند به نیروهای نظامی افغانستان در سراسر کشور مشاوره دهند. بنا به گزارش برخی رسانه‌ها، کاخ سفید در آن زمان طرحی را برای انتقال بیشتر فعالیت های ایالات متحده در افغانستان به پیمانکاران خصوصی در نظر گرفت.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала