شرکت تسلحاتی روسیه: همه‌ی 100 بالگرد روسی در افغانستان باقی مانده اند

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر شرکت تسلحاتی روسیه: همه‌ی 100 بالگرد روسی در افغانستان باقی مانده اند
شرکت تسلحاتی روسیه: همه‌ی 100 بالگرد روسی در افغانستان باقی مانده اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
بیش از صد بالگرد ساخت روسیه که به افغانستان تحویل داده شده، بدون سرویس و ترمیم به سرعت غیر قابل استفاده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر میخایف، رئیس شرکت «روس آبارون اكسپورت» گفت که بیش از صد بالگرد ساخت روسیه که به افغانستان تحویل داده شده، بدون سرویس و ترمیم به سرعت غیر قابل استفاده می شود.

هلیکوپترهای روسی مجهز با انجن های هیبریدی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2018
هلیکوپترهای روسی مجهز با انجن های هیبریدی+ویدئو

میخایف، که قبلاً رئیس هلدینگ هلیکوپترهای روسیه بود، می گوید: "بالگرد های زیادی در افغانستان وجود دارد که تعدادشان به بیش از 100 هلیکوپتر از انواع مختلف می رسد و افزود البته این قوای هوایی نیاز به ترمیم، نگهداری و تامین قطعات اضافی دارد."

به گفته وی، هلیکوپترهای افغانستان حتی اکنون می توانند "به وظایف محاربوی ادانه بدهند"، زیرا نه تنها قدامت، بلکه به پرواز با این هلیکوپتر ها نیز بستگی دارد.

میخایف گفت: "طبق مقررات روسیه به محض اینکه خدمات فنی و مهندسی متوقف شود، تجهیزات دیگر پرواز نمی کنند."

پیش از این سه شنبه گذشته، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که به دلیل مقدار زیاد تسلیحات در دست طالبان، او تهدیدی بزرگی را مشاهده می کند.

 شویگو در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت که اولین تهدید واقعی این است که طالبان مقدار زیادی سلاح در اختیار دارند که شامل صدها میل سلاح ثقیله، صدها موتر زرهی، هواپیما و بالگرد و همچنین  بیش از صد سامانۀ دافع هوایی همراه وجود دارد."  

گفتنی است که طالبان (به عنوان جنبش  تروریست شناخته شده و در فدراسیون روسیه ممنوع است) در 15 آگست وارد کابل شدند و ادعا کردند که افغانستان را آزاد کرده اند و جنگ را پایان یافته می دانند.

پیش از آن، در میان خروج نیروهای آمریکایی و متحدان آنها از افغانستان، طالبان حمله گسترده ای را علیه نیروهای دولتی افغانستان آغاز کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала