فرودگاه کابل از سوی طالبان بسته شد؛ فقط خارجی‌ها اجازه ورود را دارند

© REUTERS / Stringer فرودگاه کابل از سوی طالبان بسته شد؛ فقط خارجی‌ها اجازه ورود را دارند
فرودگاه کابل از سوی طالبان بسته شد؛ فقط خارجی‌ها اجازه ورود را دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
عضو شوید
یکی از اعضای طالبان گفته است که بخاطر بی نظمی زیاد میدان هوایی به روی افغان‌هایکه تابعیت دیگر کشور ها را دارند، تا اطلاع بعدی بسته خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در کمیسیون فرهنگی طالبان اظهار داشته است که افغان‌ها بی نظمی زیادی را در دروازه ورودی میدان هوایی ایجاد کرده و دخولی فرودگاه را بسته اند. وی افزوده است که میدان هوایی به روی آن تعداد از افغان‌هایکه شهروندی کشورهای دیگر را دارند، تا اطلاع بعدی بسته خواهد بود.

بایدن: داعش دنبال حمله به نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
بایدن: داعش دنبال حمله به نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل است

درعین حال، یکی از شاهدان عینی گفته است که طالبان موترهای سفارت را نیز در نزدیکی دروازه میدان هوایی اجازه ندادند که همکاران افغان خود را به فرودگاه ببرند.
آخرین نیروهای امریکایی قرار است 31 اگست از افغانستان خارج شوند و به جنگ 20 ساله‌ای که ایالات متحده درگیرش بود پایان دهند.
با این حال، شهروندان افغانستان پس از آنکه طالبان وارد کابل شدند، به میدان هوایی کابل هجوم بردند و می‌خواهند که افغانستان را ترک کنند.
در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала