کانادا حدود 40 میلیون دالر به افغانستان کمک‌های بشردوستانه می‌کند

© AFP 2023 / Edgar Grimaldo / US Central Command Public Affairsکانادا حدود 40 میلیون دالر به افغانستان کمک‌های بشردوستانه می‌کند
کانادا حدود 40 میلیون دالر به افغانستان کمک‌های بشردوستانه می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
عضو شوید
مقامات کانادا تصمیم گرفته اند که به افغانستان کمک های بشردوستانه کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه کانادا در اعلامیه‌ای گفته است که مقامات این کشور تصمیم گرفته اند تا حدود 39.6 میلیون دالر به افغانستان کمک بشردوستانه انجام دهند.

Здание парламента Канады - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
آمادگی کانادا برای پذیرش بیست هزار مهاجر از افغانستان

در اعلامیه وزارت خارجه کانادا آمده است: "امروز مقامات کشور حدود 40 میلیون دالر به افغانستان کمک بشردوستانه می‌کنند و نیز در آینده نیز آماده پاسخ به تماس سازمان ملل یا سلیب سرخ خواهد بود.
به گفته این وزارت خارجه کانادا این پول کمک شده به صندق کمک‌های سازمان ملل انتقال می‌شود که برای خرید آب، عذا و دوا در افغانستان استفاده خواهد شد.
این درحالیست که پیش از این، کانادا 21.6 میلیون دالر را برای اهداف مشابه اختصاص داده بود.
یادآوری میکنیم که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، هفته گذشته اعلام کرد که دولت کانادا قصد ندارد طالبان را به عنوان مرجع قانونی در افغانستان به رسمیت بشناسد.
در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала