امریکایی از طریق نقاط مخصوص جمع‌آوری به میدان هوایی کابل منتقل خواهند شد

© REUTERS / U.S NAVY / Central Command Public Affairs / Cpl. Nicholas Guevaraامریکایی از طریق نقاط مخصوص جمع‌آوری به میدان هوایی کابل منتقل خواهند شد
امریکایی از طریق نقاط مخصوص جمع‌آوری به میدان هوایی کابل منتقل خواهند شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
عضو شوید
امریکا به شهروندان خود در افغانستان توصیه کرده است که تلاش نکنند مستقیماً به میدان هوایی کابل بروند، بلکه به نقاط مخصوص جمع‌آوری مراجعه کنند و از آنجا به میدان هوایی منتقل خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، واشنتگتن پست با استناد به ضبط یک تماس تلفونی که بین دپارتمان‌های امریکایی صورت گرفته بود، گزارش داد، مقامات امریکایی به شهروندان و دارندگان گرین کارت هشدار می‌دهند.

پنتاگون: قبل از تاریخ 31 اگست روی خروج نیروهای ما از کابل تمرکز خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
پنتاگون: قبل از تاریخ 31 اگست روی خروج نیروهای ما از کابل تمرکز خواهیم کرد

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه می‌گوید: توصیه من به این افراد، راجستر کنند و از نزدیک شدن به دروازه میدان هوایی خودداری کنند، زیرا در حال حاضر رسیدن به آنجا از طریق دروازه غیرممکن است.

پیشتر، سفارت امریکا در افغانستان بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای فوری، درباره نزدیک شدن اتباع خود به میدان هوایی بین‌المللی کابل هشدار داد.

سفارت آمریکا در افغانستان همچنین به شهروندان امریکایی توصیه کرد از سفر به میدان کابل بدون دعوت نامه خاص خودداری کنند و از آنها خواست که سه ورودی این مرکز را فوراً ترک کنند، جایی که مردم از کشور خارج می‌شوند.

سفارت امریکا در کابل هشدار داد: «به دلیل تهدیدهای امنیتی بیرون ورودی‌ها میدان هوایی کابل، ما به شهروندان امریکایی توصیه می‌کنیم که از حضور یافتن در فرودگاه اجتناب کنند و در صورت عدم دریافت دستورالعمل‌های فردی از نماینده دولت ایالات متحده در این زمان از ورود به فرودگاه خودداری کنند».

وزارت خارجه امریکا نیز با بیان اینکه تعداد امریکایی‌هایی که برای خروج از افغانستان به دنبال کمک هستند کمتر از یک هزار نفر است، از روز چهاردهم اگست تاکنون بیش از 4 هزار امریکایی را از میدان هوایی کابل خارج کرده‌اند.

آخرین نیروهای امریکایی قرار است 31 اگست از افغانستان خارج شوند و به جنگ 20 ساله‌ای که ایالات متحده درگیرش بود پایان دهند.

از تاریخ 14 آپریل که  جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا این تاریخ را اعلام کرد، طالبان مناطق زیادی از افغانستان را تحت کنترول خود گرفتند و روز سه شنبه مرکز دو ایالت دیگر در غرب و شمال کشور را تصرف کردند.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала