رسانه‌ها: کرزی و عبدالله عبدالله در قید خانگی به سر می‌برند

© Photo / karzai.hرسانه‌ها: کرزی و عبدالله عبدالله در قید خانگی به سر می‌برند
رسانه‌ها: کرزی و عبدالله عبدالله در قید خانگی به سر می‌برند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
عضو شوید
منابع خبری گفته اند که رئیس جمهور پیشین و رئیس شورای مصالحه ملی در قید خانگی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، سی‌ان‌ان، گزارش داده است که حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی این کشور، در حبس خانگی هستند.

کرزی و عبدالله: تلاش های برای آرامش بیشتر ادامه دادیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
کرزی و عبدالله: تلاش های برای آرامش بیشتر ادامه دادیم

این درحالیست که چندی پیش، یک منبع به ایندیپندنت گفت که طالبان پس از ورود به کابل، تمام محافظان دولتی عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، را خلع سلاح کرده‌اند اما به عبدالله اطمینان داده‌اند که جانش در خطر نیست و جنگجویان آنان (طالبان) در بیرون از خانه‌اش در محله کارته پروان مراقب جان او هستند.
هفته گذشته نیز نیویارک تایمز به نقل از منابع افغان گزارش داده بود که پس از آن که نیروهای طالبان محافظین حامد کرزی را خلع سلاح کردند، او به خانۀ عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی پناه برد.
در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала