سفیر روسیه در کابل: طالبان آماده پذیرش نقش روسیه در اقتصاد افغانستان هستند

سفیر روسیه در کابل: طالبان آماده پذیرش نقش روسیه در اقتصاد افغانستان هستند
سفیر روسیه در کابل: طالبان آماده پذیرش نقش روسیه در اقتصاد افغانستان هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
عضو شوید
سفیر روسیه در کابل گفته است که طالبان برای مشارکت روسیه در توسعه منابع طبیعی افغانستان آماده هستند.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل اظهار داشته است که طالبان آماده پذیرش نقش روسیه در اقتصاد افغانستان از جمله در مورد توسعه زیرخاکی کشور اند.
آقای ژیرنوف گفت: "طالبان برای مشارکت ما در اقتصاد، از جمله توسعه منابع معدنی، افغانستان، آماده هستند. بنابراین این یک سوال برای تجارت ما است.

شایگو: دستیابی طالبان به سلاح‌های زیاد، تهدید به روسیه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
شایگو: دستیابی طالبان به سلاح‌های زیاد، تهدید به روسیه است

پیش از این سفیر روسیه در کابل گفته بود که نماینده دفتر سیاسی طالبان (گروه ممنوع در فدراسیون روسیه) روز شنبه از سفارت روسیه در کابل دیدن کرد و پیشنهاد دستیابی به توافق سیاسی را به نمایندگان مقامات پنجشیر ارایه کرده اند.
وی افزود: آنها از روسیه خواستند موارد زیر را به رهبران و ساکنان پنجشیر برسانیم و گفت که تا کنون طالبان هیچ تلاشی برای ورود به پنجشیر با استفاده از نیرو نکرده اند، این گروه بر یافتن راهی مسالمت آمیز برای حل و فصل وضعیت، از طریق توافق سیاسی شده اند."
در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала