ادامه انهدام عامدانه تجهیزات نظامی امریکایی در کابل

© AFP 2023 / Taylor Crul / US AIR FORCEادامه انهدام عامدانه تجهیزات نظامی امریکایی در کابل
ادامه انهدام عامدانه تجهیزات نظامی امریکایی در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
عضو شوید
پنتاگون یا وزارت دفاع ایالات متحده امریکا اعلام کرد که برای نابود کردن تجهیزات برجا مانده از نیروهای ما در کابل، ادامه می‌دهیم.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا روز جمعه در یک نشست خبری گفت که نیروهای امریکایی به انجام انفجارهای کنترول شده برای نابود کردن سلاح‌ها و تجهیزات نظامی که نمی‌توان آنها را در چارچوب عملیات تخلیه از افغانستان خارج کرد، ادامه خواهند داد.

پنتاگون: در نزدیکی فرودگاه کابل یک انفجار رخ داده بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
پنتاگون: در نزدیکی فرودگاه کابل یک انفجار رخ داده بود

هنک تیلور، جنرال ارتش امریکا و معاون ستاد مشترک عملیات منطقه‌ای که در این نشست خبری حضور داشت، در پاسخ به سوالی در مورد انفجارهایی که روز پنجشنبه برای نابود کردن تجهیزات نظامی امریکا از سوی نیروهایی امریکا انجامید، گفت: من دقیقاً نمی‌دانم که کدام نوع تجهیزات منهدم شده است، اما فرمانده ارتش حق دارد همان تجهیزاتی را که مسوولش بوده، نابود کند. ما این را یک انفجار کنترول شده می‌نامیم که در صورت تصمیم فرمانده برای نابود کردن برخی از تجهیزات قابل انجام است.

آقای کربی افزود: همچنان که به پایان عملیات تخلیه نزدیک می‌شویم، ما به روش مسوولانه نابود کردن تجهیزات خود ادامه خواهیم داد که شما شاهد آن خواهید بود.

آخرین نیروهای امریکایی قرار است 31 اگست از افغانستان خارج شوند و به جنگ 20 ساله‌ای که ایالات متحده درگیرش بود پایان دهند.

از تاریخ 14 آپریل که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا این تاریخ را اعلام کرد، طالبان مناطق زیادی از افغانستان را تحت کنترول خود گرفتند و روز سه شنبه مرکز دو ایالت دیگر در غرب و شمال کشور را تصرف کردند.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала