امریکا آمادۀ پذیرش 50 هزار پناهجو از افغانستان در پایگاه‌هایش است

© REUTERS / Staff Sgt. Brandon Cribelar/U.S. Marine Corpsامریکا آمادۀ پذیرش 50 هزار پناهجو از افغانستان در پایگاه‌هایش است
امریکا آمادۀ پذیرش 50 هزار پناهجو از افغانستان در پایگاه‌هایش است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
عضو شوید
پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که ایالات متحده آماده پذیرش حداکثر 50 هزار پناهجو از افغانتسان در پایگاه‌های نظامی است.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا روز جمعه در یک نشست خبری گفت: وزارت دفاع با وزارت خارجه امریکا در زمنیه اسکان موقت تا 50 هزار (افغان) در کشور کمک خواهد کرد.

ادامه انهدام عامدانه تجهیزات نظامی امریکایی در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
ادامه انهدام عامدانه تجهیزات نظامی امریکایی در کابل

پیش از این گزارش شده بود که چهار پایگاه نظامی آمادۀ پذیرش مهاجران از افغانستان است که در هر پایگاه حداکثر به 22 هزار نفر اسکان موقت درنظر گرفته شده است. اکنون سه اردوگاه دیگر نیز آماده پذیرش مهاجران از افغانستان شده است.

از تاریخ 14 اپریل که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا این تاریخ را اعلام کرد، طالبان مناطق زیادی از افغانستان را تحت کنترول خود گرفتند و روز سه شنبه مرکز دو ایالت دیگر در غرب و شمال کشور را تصرف کردند.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

گفتنی است دیروز دو انفجار جداگانه در منطقه نزدیک میدان هوایی بین‌المللی کابل که عملیات خروج شهروندان از آن صورت می‌گیرد، رخ داد. یک مقام وزارت صحت افغانستان به رسانه‌ها گفت که شام گذشته (پنجشنبه، 4 سنبله) در پی دو انفجار در نزدیکی درب میدان هوایی کابل 90 تن جان‌باخته و 159 نفر زخمی شدند. ستاد فرماندهی مرکزی امریکا گفته که 13 سرباز امریکایی نیز در این انفجارها جان باخته اند.

داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته و گفته که ترجمانان و همکاران نیروهای خارجی را هدف قرار داده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала