طالبان دسترسی به فرودگاه کابل را برای جلوگیری از تجمع مردم بسته کرده است

© Photo / Carl Montgomeryطالبان دسترسی به فرودگاه کابل را برای جلوگیری از تجمع مردم بسته کرده است
طالبان دسترسی به فرودگاه کابل را برای جلوگیری از تجمع مردم بسته کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
عضو شوید
پس از انفجارهای مرگبار دیشب در فرودگاه بین المللی کابل که بیش از دو صد غیرنظامی و نیروهای امریکایی جان باختند، ده ها نفر دوباره در نزدیکی دروازه های این فرودگاه تجمع کردند. 
تیراندازی در دروازه شرقی میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
تیراندازی در دروازه شرقی میدان هوایی کابل

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، طالبان گفتند، که هیچ کس اجازه نخواهد داشت به فرودگاه نزدیک شود تا از ازدحام مردم جلوگیری کند.

مقامات کمیسیون فرهنگی طالبان گفتند، که نیروهای آمریکایی منطقه مهمی در حقیه را که به آنها واگذار شده است تخلیه کردند.

طالبان نگفتند، چه زمانی به مردم اجازه ورود به فرودگاه را می دهند ، اما قبلاً گفته بودند که دیگر به افغانستانی ها اجازه خروج از کشور را نمی دهند.

در دو انفجار بعد از ظهر پنجشنبه نزدیک به صد غیرنظامی از جمله 13 تفنگدار آمریکایی کشته و بیش از دوصد نفر دیگر زخمی شدند که 15 نفر از آنها پرسنل آمریکایی هستند.

رئیس جمهور آمریکا جو بایدن گفت، که آنها ماموریت تخلیه خود را ناتمام نمی گذارند و در صورت درخواست جنرال های نظامی نیروهای اضافی را اعزام خواهند کرد.

این تعهد در حالی صورت می گیرد که انگلیس ، فرانسه ، استرالیا ، ایتالیا و آلمان ماموریت تخلیه خود را قبل از این و برخی دیگر پس از انفجارها به پایان رسانده اند.

بر اساس آخرین آمارها ، ایالات متحده بیش از صد هزار نفر را از جمله افغانستانی ها و شهروندان آمریکایی را از افغانستان خارج کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала