ناپدید شدن ۸۰ درصد بودجه افغانستان در یک شب

© رخنامه وزارت امور داخله ناپدید شدن ۸۰ درصد بودجه افغانستان در یک شب
ناپدید شدن ۸۰ درصد بودجه افغانستان در یک شب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
عضو شوید
گروه طالبان پس از به دست گرفتن قدرت برای اداره افغانستان تنها ۱.۶ میلیارد دالر بودجه دارند. 

طالبان در افغانستان؛ قدرت هست، پول نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
طالبان در افغانستان؛ قدرت هست، پول نیست
به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان پس از به دست گرفتن قدرت برای اداره افغانستان تنها ۱.۶ میلیارد دالر بودجه دارند چراکه بانک‌ها و مؤسسات بین‌المللی کمک‌های خود را قطع کرده‌اند.

در دو دهه پسین نزدیک به ۸۰ درصد بودجه افغانستان از سوی امریکا و سازمان‌های بین‌المللی فراهم می‌شد و حالا این پول‌ها بلوکه شده‌اند.

هفته گذشته صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد دسترسی افغانستان به منابع مالی آن را مسدود کرده است که این شامل ۳۷۰ میلیون دالری می‌شود که قرار بود در اواخر این ماه به دست دولت افغانستان برسد.

دولت بایدن هم اعلام کرد، که دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در امریکا برای طالبان در دسترس نخواهد بود. طبق آن‌چه رسانه‌ها و مقامات دولت سابق افغانستان اعلام کرده‌اند حدود ۹.۵ میلیارد دالر از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در بانک‌های امریکا بلوکه شده است.

آلمان هم که یکی از بزرگترین حامیان مالی افغانستان بود کمک ۵۰۰ میلیون دالری امسال خود را لغو کرده است. اتحادیه اروپا که اعلام کرده بود در ۴ سال آینده ۱.۴ میلیارد دالر به افغانستان کمک می‌کند فعلاً این برنامه را تعلیق کرده است.

لغو این کمک‌های مالی، کار طالبان را سخت خواهد کرد و تأثیری مستقیم بر زندگی شهروندان افغانی خواهد گذاشت. طبق اعلام کمیته امداد بین‌الملل حدود ۱۸.۴ میلیون افغانی نیازمند کمک‌های انسان‌دوستانه هستند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала