نمایندگان کنگرس خواستار به محکمه کشاندن بایدن و وزیر دفاع امریکا شدند

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisکانگرس امریکا
کانگرس امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
عضو شوید
یک تعداد از نمایندگان کنگرس امریکا خواهان محکمه نمودن جو بایدن و رهبری پنتاگن شدند که بنا به غفلت آنها عده از سربازان امریکایی در میدان هوایی کابل کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، قانونگذاران آمریکایی انتقاد کرده خواستار استعفا جو بایدن رئیس جمهور امریکا و رهبری پنتاگن شدند در نتیجه حمله تروریستی در فرودگاه کابل عدۀ از سربازان امریکایی کشته شدند.

" در بیانیه سناتور مارشا بلک برن آمده است: " زمان پاسخگویی فرا رسیده است، با کسانی شروع می شود که برنامه ریزی ضعیف آنها باعث این حملات شده است. جو بایدن، کامالا هریس، آنتونی بلینکن، لوید آستین و مارک میلی (استردرستیز مشترک اردوی امریکا) باید استعفا کند یا استیضاح شده از مقام شان برکنار شوند ".

نظامیان امریکا برای حملات بیشتر در فرودگاه کابل آماده می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
نظامیان امریکا برای حملات بیشتر در فرودگاه کابل آماده می‌شوند

الیز استفانیک جمهوری خواه در توئیتی نوشته است: "دستهای جو بایدن در خون است". به گفته وی ، حمله تروریستی در میدان هوایی کابل و کشته شدن امریکایی ها در آنجا در نتیجه "رهبری نالایق و ضعیف بایدن" ممکن شده است، که نمی تواند همچنان قوماندان قوا باقی بماند.

تاد یانگ سناتور جمهوری خواه در بیانیه ای گفت: "این پرسنل شجاع نظامی تمام تلاش خود را برای اطمینان از خروج امریکایی ها و متحدین بی گناه افغان انجام دادند. متأسفانه تلاش های قهرمانانه آنها توسط رئیس جمهور جو بایدن و دولت وی تضعیف شد، و در هر مرحله آنها را شکست دادند".

وی تاکید کرد: مردم امریکا نمی توانند و نباید این اشتباهات را در قضاوت سر قوماندان عالی قوا تحمل کنند.

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوری خواه مجلس نمایندگان، از کنگره خواست تا قانونی را تصویب کند که خروج کامل نیروهای نظامی از افغانستان را "تا زمانی که آخرین سرباز آمریکایی از افغانستان خارج نشود" ممنوع نماید.

شمار قربانیان ارتش امریکا در انفجار کابل به 10 نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
شمار قربانیان ارتش امریکا در انفجار کابل به 10 نفر رسید

با این همه، برخی جمهوری خواهان تأکید کردند که در چنین لحظات تجمع لازم است، نه تلاش برای به دست آوردن سود سیاسی.

روبرت منندز، دموکرات، رئیس کمیته روابط خارجی سنا ، گفت که ایالات متحده نباید به اظهارات نمایندگان جنبش طالبان (که در فدراسیون روسیه به عنوان یک جنبش تروریستی ممنوع شده است) که قدرت را به دست گرفته اند اعتماد کند.

این سیاستمدار می گوید: "من درک می کنم که پرسنل امریکایی در میان کشته شدگان هستند و دعای من با قربانیان این حمله ناجوانمردانه و خانواده های آنها است. در حالی که ما منتظر اطلاعات بیشتر هستیم، یک چیز روشن است: ما نمی توانیم برای امنیت امریکایی ها به طالبان اعتماد کنیم ".

اکثر دموکرات تا پایان مهلت سه شنبه ها تا آنجا که ممکن است بر تخلیه تاکید کردند.

امریکا از شهروندانش خواست به میدان هوایی کابل نروند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
امریکا از شهروندانش خواست به میدان هوایی کابل نروند

"من درک می کنم که تخلیه ادامه دارد. امیدوارم در چند روز آینده نه تنها شهروندان آمریکایی ، بلکه افغانهایی که از ماموریت ما حمایت کرده اند و دیگر افغانهایی که مورد حمله طالبان قرار گرفته اند را تخلیه کنیم." کمیته سنا به ارتش توسط سناتور جک رید.

همتای وی از مجلس نمایندگان ، آدام اسمیت ، یک روز قبل از حمله گفت: "کاری که پنتاگن باید انجام دهد این است که خطر را متعادل کند."

با این همه، اکثر قانونگذاران دموکرات از تصمیم خروج رئیس جمهور حمایت کردند.

بایدن اعتراف کرد که او مسئول حوادث افغانستان از جمله کشته شدن 12 سرباز امریکایی در حمله تروریستی روز پنجشنبه در کابل بوده است.

پنتاگن تأیید کرد که در انفجارات روز پنجشنبه در ورودی میدان هوایی کابل 13 پرسنل نظامی امریکایی کشته شدند. در مجموع، بر اساس گزارش رسانه ها، تعداد عموم قربانیان انفجارها ممکن است از 100 نفر تجاوز کند، بیش از 150 نفر زخمی شده اند.

گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش ، ممنوع در فدراسیون روسیه) ، ممنوع در فدراسیون روسیه ، مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала